fredag 24 juli 2009

Vårt vardagsrum

I vintras visade jag helhetsbilder från vårt kök och vår tvättstuga. Sen kom jag av mig, men nu ska jag visa några bilder från vardagsrummet. Jag har fortfarande inte riktigt kommit underfund med hur vi ska inreda vårt vardagsrum och jag hyser lite av en hatkärlek till det. Hatkärlek därför att det på ritningen är precis som jag vill ha det, men i verkligheten är det svårt att möblera. Att en del, där bakom soffan och fikusen, fungerar som kontor tillsvidare gör ju inte saken bättre. Men jag har en flummig bild i mitt huvud, så småningom så...


Rummet är stort, ca 30 m2, och där fotografen står är rummet öppet mot kök och hall. Går man mot höger kommer man till en dubbeldörr som leder till blivande arbetsrum och hemmabio. Det finns alltså rätt lite väggyta, men desto mera golvyta. Därför fantiserar jag om att ha en stor och gosig soffa och 2-3 fåtöljer mitt på golvet.



Kransen av björkris gjorde jag i våras. Den får byta klädsel efter årstid, just nu prismor från ikea.
Bredvis spisen (på väggen mittemot fönstren, vägg i vägg med köket) ser det lite kalt ut ännu. Där ska det finnas en schäslong att sitta och läsa i och en fin golvlampa. På andra sidan spisen ska vi bygga upp en vedhylla av lättklinkers. På väggen har jag tänkt måla något i en ljus pärlemorfärg, just nu är jag inne på en stor maskrosboll. Råkar nån ha en lämplig bild på en sån?

Mattorna har varit borta sen vi fick Snövit, men nu är hon så pass rumsren att jag vågat sätta in dom igen. Det gör så stor skillnad att ha nåt mjukt under fötterna och att vila ögonen på! Och hundarna älskar förståss dem :)


Nu måste jag rusa iväg till jobbet. Ha en skön helg alla som kikar in!

3 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Vi har också brist på väggutrymme i vårt vardagsrum, så det är lite svårmöblerbart. Men du tycks ju ändå ha det på klart. Blir säkert mysigt! Maskrosbollen låter intressant :O)

alegni sa...

man ska låta sådant där ha sin tid, så faller allt på plats så småningom. det ser redan bra ut!

StrandviksVillan sa...

Håller med Ingela, allt blir inte alltid som man tänkt, men bara det får tid på sig så får man en dag en briljant idé. Fast å andra sidan, ett hem blir väl aldrig riktigt klart? Åtminstone inte för dom som är inredningsintresserade, hihi!

Jag beslöt att ändra till två spalter igen, blev så led då det tydligen var hos flera sidan inte funkade. Vad tycker du nu då? Kolla om det ser ok ut!