lördag 25 juli 2009

Stensnyggt!

Jag är stenförtjust i mina nya ljusstakar från Partylite! De ser verkligen ut som riktiga stenar och kan användas med ett...

två...

eller tre ljus.

Här står de tillsammans med ett vackert gammalt fönster som har glaset kvar. Det är från Hildas stuga hemma hos Strandviksvillan. Jag fick det som tack då vi körde med min bil ner till Ikea för några veckor sen. Inte illa alls! Jag hade klarat mig med ett mindre tack, men jag klagar inte! ;) Tack A-C! Jag tror att fönstret så småningom ska få bli dörr till ett vitrinskåp.


Åh, va skönt med en ledig lördagkväll! Jag tror bestämt att jag ska ägna den åt bloggläsning och pyssel. Jag vet bara inte om jag ska ta fram järntråd, symaskin eller sprejfärg... ;) Ha det så skönt ute i stugorna!

6 kommentarer:

Sabina sa...

De ser verkligen ut som äkta stenar!
Jo, tack skönt har vi det här ute i stugan - inomhus! Ute öser regnet ner!!!
Ha en skön söndag, förhoppningsvis solig :)
Kram Sabina

Vekarus sa...

Jag minns inte om jag har frågat tidigare om det är OK att kommentera på finska, så måste jag nog försöka att skriva på svenska.

Vad fina dom är, verkligen som stenar!

Jag tänkte också göra vitrinskåp av gamla fönster så det blir intresant och se hurdan din blir :-)

alegni sa...

verkligen snygga stenar!
o fönstret är ju ett riktigt kap. jag har sökt o sökt i svärsgården men inte hittat några fönster jag gillar.
glassportionerna skulle man inte tacka nej till heller ;)
ha en skön lördagskväll!

StrandviksVillan sa...

Så fina ljusstakarna är! Har faktiskt inte sett dom där tidigare.
Passar bra med färgen på fönstret.
Och du hade nog fått fönstret även om du inte hade varit chaufför ;)

Mysa på nu!
Jo förresten, jag har pysslat ihop en grej till idag, ska visa imorrn :)

Sanna sa...

Vilka snygga ljus!Verkligen originella!Ha en skön lördagkväll!
Kram Sanna

Unknown sa...

Verkligt fina stenar. Innan jag läste texten tänkte jag att du har varit skicklig och borrat hål i riktiga stenar. Snyggt!

Kramis,