söndag 8 februari 2009

Hylla i farstun

Efter ett dygn tillsammans med tjejkompisarna inkluderande många skratt och trevliga upptåg, god mat, besök i ett fint hem med inspirerande lösningar och därpå en timmes snöskottning i vårt vintriga väder var motivationen på topp! Genast jag såg väggordet "känn dig som hemma" på Cosy livings blogg visste jag vad jag skulle ta itu med. Farstun.

Jag har redan för en tid sen målat ett par tavellister från ikea vita. Nu skruvade jag fast dem på väggen i farstun. På väggen mitt emot kommer det att bli klädförvaring. Hur det ser ut där nu ser ni här. Tanken är att den här hyllan ska fungera som avställningsyta för nycklar och andra småsaker som man sätter ifrån sig då man kommer hem. Under hyllan vill jag ha krokar att hänga upp handväskor på.
Den här dörren leder från hallen till farstun.
Ännu en stämplad bräda.
Naturnära. Tavelramen har min morfar gjort av gamla fönsterkarmar. Stenarna har jag plockat på stranden i Reykjavik.

Väggordet då? Det vill jag ha någonstans ovanför trädet. Det gäller bara att köpa det först... Jag var faktiskt så ivrig idag att jag tänkte sätta igång och måla dit texten själv. Men det skulle ha blivit en exakt kopia, och så "härmig" ville jag inte va. Denna gång...

Här har det snöat säkert över 10 cm under helgen. Nu känns det verkligen som vinter och det tycker jag om. Pulkaåkning och snöskottning fyllde helgens motionskvot. Det är verkligen bra träning att springa uppför pulkbacken och åka ner på stjärtlapp. Dessutom väldigt rolig träning! :)

Vilken respons jag fick på mina ståltrådsbollar förresten! Nu måste jag ju bara tillverka några till :)

Hoppas ni får en bra vecka!

9 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Den tapeten är verkligen fin!
Jag önskar mig tavellister lite här och där, men... har inga hemma.

Så nu vet vi var dina pysselgener kommer ifrån? Vacker ram det där :)
Och ännu en bräda? Jag vill oxå göra såna!

Ha en bra ny vecka! Hoppas vi ses snart!

alegni sa...

fint! o en fin bräda till! jag borde kanske fixa en med mitt bloggnamn till mitt arbetsrum jag också, för det är just arbetsrummet som det där "in office" syftar på :)

Fröken Eko sa...

Har också skottat snö i helgen. Tyvärr har vi bara en antik snö-skotta i plåt = jättetung. Idag ska jag inhandla en ny och fin i plast :)
Tavel-list är faktiskt ett bra inredningstips... funderar lite på att införskaffa en själv...

/F

Fröken Fräken sa...

Jag vill också ha en massa roligt! Inte ligga här som någon annan tröttis! ;-) Jag rusar gärna iväg och vill skapa nu på direkten, men ska man sätta dit ett väggord så kan det ju vara bra med en ordentlig inventering och känna efter lite extra så att man inte ångrar sig dagen efter...

Jajamen, jag ska absolut göra mig några trådbollar!!

Hanna sa...

Ja, här hos dig va det ju... som jag såg bollarna :) ska ändra, o länka till dig..hoppas det e ok?

Vad fint du har i farstun!

Zinkspray köper jag på Biltema, vet inte om det finns i Finland? men prova på nån bensinmack, eller nånstans där dom säljer bil-prylar.
(det är 'kall-galv' till bilar, egentligen ;))

Ha d gott!
Kram Hanna

Sanna sa...

Det ser fint ut! Gillar speciellt tapeten!

Kamomilla sa...

Blir nog jättefint med väggord!

Nettan sa...

Va mysigt å spendera tid med tjejkompisarna!!
Ser jättefint ut i farstun, gillar tapeten!!
Kram Nettan

Angelica sa...

hej ville bara titta in och berätta att du har en utmaning att hämta hos mig!

Många kramar

AngelicaE