torsdag 12 februari 2009

Oh happy day!

Jag har skrivit det förr: jag och tygaffärer går inte ihop. Så fort jag stiger in genom dörren och ser alla tygrullar ligga i högar på borden går min hjärna i baklås och allt det jag tänkt om vad jag vill ha är som bortblåst. Därför känner jag mig jublande glad när jag nån enstaka gång lyckas hitta nåt fint tyg.

Denna vecka har stora tygbutiken i stan ett vändagserbjudande på ett parti engelska tyger. I reklamen fanns några lockande randiga tyger, så jag tänkte nu eller aldrig. Då jag kom dit var det mycket blommigt och rutigt, men längst ner på botten fanns detta tyg.


Det skulle passa såå bra i köket, men ska jag faktiskt köra med rosa... Butiksbiträdet kontrade med att rosa är en innefärg i vår och att det verkligen är ett fynd att få ett Laura Ashley-tyg såhär billigt. Jahaa, Laura Ashley, jo dom brukar ha snygga och dyra tapeter och tyger... hann jag tänka innan min mun hade klämt ur sig: Jamen jag tar det!
Och jag är så nöjd! Jag har en bild i huvet om hur gardinerna ska bli. Lite romantiskt och mjukt för att bryta mot det än så länge ganska kala och kantiga köket. Nu ska jag bara sy dem. Jag återkommer... ska vi säga... till påsk? :)

8 kommentarer:

Lenas pysselgrop sa...

Till påsken låter lämpligt, det är ju faktiskt bara ett par månader dit!

alegni sa...

riktigt snyggt tyg! kanske jag borde besöka affären idag...

Sabina sa...

Snyggt tyg du hittade! Rosa är ALLTID inne på våren. Pastell=vår så du kan ha användning av det många år.
Ha en trevlig vändag!
Kram S.

Anonym sa...

Tyget är perfekt till köket och jag gillar färgen ...jag tycker till och med att det liknar dej ;-)

-pudervippa-

Livet som det är sa...

Hahaa :D Låter bekant..jag å tygaffärer är inte heller bästa vänner ;)

Men det där tyget e ju jätte fint..de blir säkert hur mysigt som helst.

Många kramisar till dej vännen!

Fröken Fräken sa...

Nämen, jag blir ju alldeles bekymrad! Att känna så när man kommer in i en tygaffär. Det är ju jättehärligt! Om jag hittar en ny tygaffär så blir jag helt överexalterad!
Det där Laura Ashleytyget har jag också haft i min ägo, det blir nog snajsigt!!

Pysselprinsessan sa...

Vilket fint tyg! Kommer säkert att bli superfint! Till slut... ;P

Vilket härligt pyssel du bjuder på i några inlägg ner! Ljusbollen alltså! Strömsö har gett en del bra idéer. Men i Sverige ligger det på någon jättekonstig sändningstid, så jag brukar alltid missa det! :) Jaja, typiskt att vi inte har något ställe att elda på. Annars skulle jag slå till på idéen! :)
Kramar

StrandviksVillan sa...

Men det där var ju jättefint! Det skulle jag också kunna ha.
Lycka till med nål och tråd, blir säkert bra :)