onsdag 1 april 2015

MARS - en slags sammanfattning

I mars hängde jag extra mycket på Instagram. Jag deltog i #fotoutmaningmars2015, där man varje dag skulle tolka ett ord och ta en bild utgående från det ordet. Det har varit inspirerande. Det är på något sätt meditativt att tänka på ett ord och hur man ska få det till en bild. Det har blivit mycket kreativt plock för min del. Och en hel del personliga funderingar.

Den första mars gick jag ut i trädgården och plockade av allt grönt jag hittade.


Jag har plockat fram föremål som börjar på A, böcker som representerar ordet historia, och saker som jag tycker om. Och bakat pannkaka, men det var inte ett av orden utan bara en bild som råkade passa in här.


Såklart har Lejonungen varit en central del av funderandet. Som hur man växer in i sin roll som förälder, hur min resa för all framtid kommer att vara sammanlänkad med hans, och hur härlig han helt enkelt är, min skatt.


Några blåa bilder har det blivit. Saker som börjar på B och sånt.


Jag är så glad att jag får tillbringa så mycket tid hemma och jag unnar mig många lugna stunder. Trädgårdsböckerna är ett säkert vårtecken.


Och eftersom mars är Downs syndrom-månaden så har jag rockat sockorna och funderat på hur värdefullt det är att ha annorlunda människor omkring sig. Och jag försöker våga vara annorlunda jag också.


I drygt två månader har vi haft Lejonungen hemma nu. Jag har lärt mig varva ner, även om stresstoleransen inte är vad den varit. Men tillsammans blir vi starkare för var dag som går.


Alla bilder och fler därtill samt funderingar finns på instagram.com/nina_overtheisland

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Trevligt att se bilderna ur det perspektivet också.
Även jag gillade att ha ett ord att tolka med en bild, men nu tror jag att jag skippar utmaningen i april.
Ha en riktigt Glad Påsk!♥

Ingela sa...

Dina tolkningar är alltid något utöver det vanliga - som jag sagt tidigare: fulla av poesi både i ord och bild.
Ha en skön påskhelg!

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Sitä oli niin ihanaa seurata, sinun kuvat ovat aina niin erityisen ihania :) Hauskaa pääsiäistä <3

Anna-Lena sa...

Vilket underbart inlägg med många fina bilder!