tisdag 21 april 2015

Blåa och gula lyckopiller

Förr hade jag ingenting emot att vara på sjukhus. Nu tycker jag att det är det mest utmattande som finns. Jag antar att nästan fyra månader på neonatalavdelning gör det med en. Förra veckan var vi ett dygn på sjukhus då Lejonungens ljumskbråck blev åtgärdat. Idag har han fått blodprov taget, fått spruta med rs-virusantikroppar och blivit kollad av läkare och fysioterapeut. Allt har gått bra och allt är väl med vår lille hjälte. Men nu skulle jag helst dra täcket över mig och ligga där resten av dagen.


Då är det tacksamt att ha burkvis med macarons i frysen. De lämnade över från festen. Jo jag vet att man ska äta hälsosamt då man är trött, och det gör jag. Men däremellan blir det ett och annat blått och gult lyckopiller.


De blåa har blåbärssmak. I grundreceptet har jag tillsatt blåbärspulver och blå pastafärg. Som fyllning har jag blandat vit choklad, grädde och lite mosade blåbär.

De gula har citronsmak. I grundreceptet har jag tillsatt citronskal och gul pastafärg. Som fyllning har jag använt lemon curd på burk.

Och som grundrecept har jag använt Basic macaron recipe på callmecupcake.se (finns på svenska).


 Och vet ni vad. Dom går hur bra som helst att äta direkt ur frysen, utan upptining ;)

5 kommentarer:

Sara sa...

Låter som riktigt bra lyckopiller de där :) och vad skönt att allt gick bra!

Anonym sa...

Visst är det utmattande med sjukhusbesök, även korta sådana. Det finns en spänning både före, under och efter...

Spara några stycken tills faster kommer nästa gång ;)

Liljas Corner sa...

Hihi, ska försöka! :D

Lyckoslanten sa...

Vackra bilder på dina lyckopiller!
Helt förståeligt att man kan få nog av sjukhus.
Njut av lejonunge och godsaker! ♥︎

Ingela sa...

Usch ja, bara att besöka sjukhuset är tröttsamt. Vi var en timme på VCS i går, och var helt utmattade när vi kom hem eftersom sänggrannen till den vi hälsade på var orolig (ringde på alarmknappen åtta gånger på en timme) och stressade upp personalen, så alla skrek samtidigt - både patient och personal.
Dina lyckopiller låter och ser underbara ut!