fredag 24 april 2015

Årets vårblommor på trappan

Brr... Den är förrädisk våren nu. Solen är så varm och skön, men så fort den går i moln känns det hur bitande kall vinden är. Men penséerna klagar inte på lite kall vind, så jag ska väl inte vara sämre!



Jag var på ett blixtbesök till Bellis Flowers & Garden idag. På en minut valde jag åtta penseer. Det är nog alla tiders rekord.

Varje vår har jag en ny favorit, trots att det är samma gamla sorter som finns på kärrorna. I år tyckte jag att de helblåa var finast.



Men eftersom jag tycker att de blåa ser mesiga ut mot vårt röda hus så köpte jag också för första gången vita penséer med mörklila ansikte. Jag tycker att penséernas ansikten ser ut som sura gubbar, och just den här ser surast ut av dem alla.


Men den ser faktiskt bra ut mot huset tycker jag. Små lila violer blandade jag med för att göra planteringen lite snällare. Som sällskap har de luktärtsrankor från ifjol och lite blåbärsris.


Trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

De ser faktiskt ut som sura gubbar, mennändåmså fina.bilderna är så fina igen
-pudervippa-

Drömgården sa...

Hos mig är det också panséer som får stå för blomningen på trappan. De är så tåliga, tacksamma och söta! :)
/Kitty

Vform sa...

Sura gubbar i all ära ... men de helblå är nog vackrare!!
Må gott!

♥Min Eden♥ sa...

Ja av någon andledning väljer jag samma färger varje eviga år :) Ha det bra! h.nina