söndag 8 mars 2015

Gott och vackert

På sistone har jag blivit mer och mer förtjust i att baka. Jag har också allt mer börjat inspireras av matfotografi. Det hänger nog ihop. För oj, vad det vattnas i munnen då jag scrollar ner i mitt Pinterest-flöde och ser alla läkra bakverk!


Jag har bestämt mig för att lära mig baka bullar och macarons i år. Bullarna har jag inte kommit till ännu, men till vändagen bakade jag dehär macaronsen. De köpta macarons jag smakat tidigare har helt ärligt inte varit sådär supergoda. Min förtjusning ligger mer i utseendet. De är ju så fina och söta och färgglada! Och så tycker jag om lagom pyssliga sysselsättningar, och att baka macarons är just lagom pyssligt.


De här macaronsen är kanske inte så färgglada, men de är riktigt, riktigt goda! Sea Salt Chocolate Macarons av Linda Lomelino. Receptet finns på callmecupcake.se. Jag är så nöjd med att ha lyckats på första försöket, så nu är det bara att baka fler.


Men idag ska jag provbaka en pavlova. Vi planerar nämligen fest, och då ska det såklart vara mycket godsaker.

Kolla mappen Sweets i mitt Pinterest-galleri.


Följ min blogg med Bloglovin

9 kommentarer:

Kamomilla sa...

Djiiz vad gott det ser ut!

Ingela sa...

Ser ju inte direkt äckligt ut, nä. ;)

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Oi oi, miten ihania! Olen kerran koittanut tehdä noita, mutta ei onnistunut kyllä kovinkaan hyvin. Täytyisi ehdottomasti koittaa tehdä näitä uudestaan :)
Ihanaa päivää <3

Anonym sa...

Jaha..godistanden började liksom suga till.. läckert :)
Hilsen
sållibålli

Drömgården sa...

Du lyckades både med kakorna och fotograferingen! Nu blev jag jättesugen! :)
/Kitty

Lyckoslanten sa...

Vilka underbara inlägg du har gjort! Nu lyfter jag på finhatten när du har lyckats med detta konstverk! Wau! ♥︎

Petra sa...

Många oooh:anden och aah:anden härifrån också! Vackra bakverk och vackra bilder!

Sara sa...

Jag ääälskar macarones om dom är goda, men hatar dem om de inte är det ;) haha. Logiskt. Nej men, besvikelsen om man har köpt en macaron på ett café och den är riktigt torr och uslig. Fy! Brukar inte våga chansa längre :)

StrandviksVillan sa...

Så skickligt att få till såna snygga macarons! Själv har jag aldrig vågat prova, när alla skriver att det är så svårt :P