onsdag 17 april 2013

Mormor

Jag pratade just i telefon med mormor som fyller år idag. Hon är så tjusig på bilderna från 60-talet! Och vet ni, hon är lika tjusig ännu, trots att tidens tand gjort sitt bästa.

Och morfar, han var en stilig karl. Nu för tiden är han mest söt :)
Den lilla flickan i famnen är min mamma.


Förhoppningsvis kan jag hälsa på mormor i helgen, men för säkerhets skull ska jag skicka ett par vykort och en kylskåpsmagnet till henne. Hon blir nog speciellt glad åt de två nedersta motiven, som är målade av vår avlägsna släkting Helene Schjerfbeck.


Vilka söta läsare jag har! I förra inlägget, då jag skyllde försvinnandet av min kameraladdare på en elak tomte, var det flera som tänkte att det kanske istället var en snäll tomte som hade hittat den åt mig. Så klart att det var så ♥


7 kommentarer:

alegni sa...

Vilken lycka att du har mormor kvar i livet. Jag var 23 när min dog, och det var alltför tidigt.
Åh, jag älskar risotto, och är ganska duktigt på det. Dock är den en rätt som jag försöker glömma just nu... ;)
Kram

Anonym sa...

<3 <3 Hienosti kirjoitettu <3 <3
-pudervippa-

Cornelia sa...

Ja de ser vekligen stiliga ut! Så roligt att dina morföräldrar lever än och att ni bor ganska nära varandra.
Jaha och nu förstår jag varifrån du ärvt din kontstnärliga ådra :). Kul med kändisar i släktledet.

Trevlig helg!

Kram, Nicole

Liljas Corner sa...

Ja, jag har ju faktiskt mormor, morfar, farmor o farfar. Som alla är i bra skick. Jag skattar mig lycklig.
Risotto är no-no för mig nu också, men ibland får jag unna mig... :)

Liljas Corner sa...

Ja det är ju då en aaavlägsen släkting, men nog känns det ju kul :)

StrandviksVillan sa...

Javisst är din mormor stilig ännu idag! Och söta är dom båda tillsammans :)
Fint collage!

Lyckoslanten sa...

Ja se hon var/är tjusig! Vilken håruppsättning!
Ta ingen stress över böckerna! Här har du en som beställer böcker, men som inte hinner läsa dem alla.
Härligt med dina citat! ♥