tisdag 19 februari 2013

Att spira

Jag vill vara som den där flickan som Alicia Keys sjunger om i Girl On Fire. Målinriktad och med en glöd som syns på lång väg. Med fötterna på jorden och huvudet bland molnen. En kvinna som är så stark i sig själv att man inte glömmer henne i första taget. Alicia Keys - Girl on fire.



Oftast känner jag mig mest som den här låten: The Ting Tings - That's not my name.


Det var dagens bekännelser. Jag bekänner också att jag inte orkade gräva ner scilla-lökarna i höstas. Jag fick dock ner dem i en kruka med jord, och där spirar de nu.

Har ni nån speciell soundtrack eller pepp-låt?


1 kommentar:

Anonym sa...

Vem skulle inte vela vara stark o målinriktad o ha fötterna på gjorden o huvudet bland molnen ;-) Men oftast är man ju inte det utan det finns så många spännande vägar att ta, som man måste bara undersöka. Som ger livet en extra krydda.
-pudervippa-