onsdag 12 januari 2011

Tavelvägg i vardagsrummet

Hej bästa läsare!

Idag ska vi kliva in i vardagsrummet och ta en titt på vår tavelvägg. Vi har ett sluttande tak, 3,5 meter som högst, och väggutrymmet ovanför tv-bänken är ganska stort. Således behövdes det något stort att fylla upp utrymmet med. Men istället för ett par stora tavlor valde jag många små.



Det är många minnen på den här väggen. Ängeln har hängt på toan hos mormor och morfar så länge jag kan minnas och för x antal år sedan fick jag den som present. Det söta brudparet som vi fick till bröllopspresent av en kompis har rest med posten ända från England. Fotografierna är från diverse utflykter som vi gjort under åren. Den smarta fotoupphängning är från ikea. Den snygga lampetten köpte jag på en marknad före jul.


Jag är inte helt säker på fotonas vara eller inte vara. En annan lösning ligger på lur "in the corner of my mind", men om jag genomför den behöver jag hitta något annat att fylla ut tavelväggen med. Min hjärna jobbar med sånt här mest hela tiden :)

Det var allt för idag. Men hörni: är det inte väldigt svartvitt i vårt vardagsrum? Jag tror bestämt det börjar bli dags för lite mer färg...

Ha en bra dag!

11 kommentarer:

Åppå Källbackan sa...

Så snyggt och intressant!! Jag skulle gärna ha en hel vägg med små tavlor... men det kommer inte hända precis nu. :)
Hänganordningen med massa små foton gillar jag! :D

Kram Sandra

Miolina sa...

Jätte skojig vägg.
Originellt och snyggt.
Har nått liknade pågång jag också men jag får liksom inte riktigt till det. Å jag har ännu inte vågar börja spika i väggarna=)
Men nu blev jag riktigt inspirerad.
Min stackars make blir kanske inte så glad men han brukar nog bli nöjd då projekten av klara.

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt och inspirerande för mig som funderar på en tavelvägg till mitt matsalsrum!

Mvh
Frida

Gugis Pärlor sa...

Du har lyckats riktigt bra! Det är svårt att få olika storlekar och former att passa in så att det blir en enhetlig bild :O)

Kram Gugi

Så Vitt Jag Vet sa...

Fint att du visar ditt fotorams collage.Behövde just sådan inspiration...... Borde hänga upp fotoramar...
Kraam
Sanne

All The Things I Love sa...

Din fotovägg är jättefin!

Galleri MochB sa...

Vilken intressant samling! Många trevliga saker för ögonen att landa på :O)

alegni sa...

whoa, vilken snygg vägg! jag har också ramar och grejer i lager för en fotovägg, och nu när en son har flyttat ut, tror jag att jag ska antasta en vägg i hans gamla rum. gäller bara att få väggarna målade först, men före det måste armen bli bra...

ja, det där med snacks är ju ett hopplöst fall när man försöker äta kolhydratsnålt. för min del brukar det mest bli ost, men det tröttnar man ju fort på. här kan du kolla recept på olika typer av bröd eller kex:
http://www.lchfrecept.com/category.aspx?ID=13
sen kan man ju krydda och rosta mandlar i ugn t.ex.

have a nice thursday!

klipposfia sa...

Jag gillar er tv-bänk skarpt! den är bara så skön i formen:) och tavelväggar är roliga! ingen är den andra lik....roligt också att gå och plocka om och byta ut och ändra lite efter årstid och humör:)

Moster och jag sa...

Snygg tavelvägg ni har, många fina minnen på den.
Vårt vardagsrum går också ganska mycket i svart nu just.

StrandviksVillan sa...

Sitter och flinar för mig själv nu :D
Visst är det konstigt att man alltid måste ha några idéer som snurrar i hjärnan?!? Aldrig blir man klar... Och du som inte länge sen strävade efter ett svart-vitt rum vill nu ha färg :D Men OJ så kul det är att förändra och fixa!

Din/er tavelvägg är verkligen snygg! Korgen är också fantastisk - förstår det var kämpigt att göra den.

Trevligt veckoslut till er!