måndag 10 januari 2011

Veckans väder v.1/2

Riktigt tråkigt väder har vi nu. Det är grått och det regnar. Snön är tung och vägarna är hala. I slutet av förra veckan kom det en hel del snö och, ja, man kan i alla fall se att det har snöat mer än vad nederbördsmåttet mäktar med :) Bakom garaget, där få vindar kommer åt, går snön upp till knäna.



Men tänk, det är början av januari och vi har redan haft två månader riktig vinter med vackert (om än inte alltid soligt) väder varje dag! Det är inte illa. Fast om jag får bestämma behöver det inte komma mer snö nu, men kylan,sådär -10 - -15 grader, får gärna komma tillbaka.

7 kommentarer:

Åppå Källbackan sa...

Det kan man kalla riklig nederbörd ;)
Och jag instämmer i att det kunde vara liiite svalare väder, och kanske lite mer snö ovanpå det här tjocka snötäcket som packats ihop nu idag av värmen :)

Kram Sandra

Gugis Pärlor sa...

Härligt fluffigt (bomulls)täcke på bordet och stolen! Där skulle jag ha god lust att slå mig ned en stund (hihi)

Kram Gugi

Fröken Fräken sa...

Vänta nu här... kan det vara vackert väder på vintern?!? Nääää.. det skulle vara om det blev +25 och strålande sol då förstås, men hittills har det ju tyvärr inte hänt. Även om jag varje dag hoppas. Kung Bore skrattar mig dock i ansiktet och ger mig tre dagar med mer snö...

Systrarna Hjertén sa...

Håller med, avskyr slask!

Mvh
Frida

Lyckoslanten sa...

Ja oj så lång vinter vi har haft redan och vilket snöoväder jag körde i igen i kväll, men i går vid tretiden såg jag solen över trädtopparna, för en stund. Vilken lycka! :o)

Galleri MochB sa...

Det är härligt med snö, så för mej för det gärna komma massvis ännu :O)

Ullis sa...

Vilka tuffa snöbilder du har tagit!
Det ser ut som om ni har mera snö än vi, än så länge i alla fall.