måndag 26 juli 2010

Box o' scrap

Till sin födelsedag i år fick maken en box o' scrap (eller som han själv kallar det en crap book...) made by me. I den har jag samlat bilder från våra år tillsammans och texter från låtar som vi (läs: jag) tycker om. Minialbumet består av flera pappersark som kan vikas ihop till en låda. Modellen (se sista bilden) har jag tagit från boken Talleta tähtihetket - Skräppää hauskoja pikkualbumeita av Catherine Rein Carlson och Turid eide (det norska originalet heter Idebok for scrapbooking).

Jag har länge tyckt om att klippa och klista, ja scrappa alltså, men hittills har det bara blivit födelsedagskort och sånt. I den här boken finns dock massor med roliga modeller till mindre album och scrapprojekt. Det kliar redan i fingrarna att börja med nästa projekt!


 
 

Kiss me out of the bearded barley
Nightly, beside the green, green grass
Swing, swing, swing the spinning step
You wear those shoes and I will wear that dress.



Kiss me down by the broken tree house
Swing me upon its hanging tire
Bring, bring, bring your flowered hat
We'll take the trail marked on your father's map

Oh, kiss me beneath the milky twilight
Lead me out on the moonlit floor
Lift your open hand
Strike up the band and make the fireflies dance
Silver moon's sparkling

So kiss me

-sixpence none the richer-


PS: Eftersom jag inte äger någon bokstavsstans har jag laddat ner fonten Impact Label från Dafont.com och skrivit ut på fotopapper. Nästan lika snyggt som äkta vara!

11 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Hej!

Hittade precis hit. Vilken fin fotobox du gjort!

Bra tips om typsnittet.

Mvh
Frida

Sanna sa...

Den låten gillar jag också. Började genast nynna på melodin då jag läste texten! :D Otroligt fin fotobox du gjort!!Din man måste ju har blivit superglad! Jag har riktigt dåligt samvete över att jag inte ens bäställt foton på länge..

Anonym sa...

Rakkautta parhaimmillaan :-)
-pudervippa.

Lyckoslanten sa...

Men va' fint! Vilken romantisk gåva! Förstår att det kliar i fingrarna... tror jag blev sugen på det där! :o)

Ps. Jo Korv-Göran är ett måste!

StrandviksVillan sa...

Men oj så fiiiint!! Vilket jobb du lagt ner och så mysig och romantisk idé :) Måste bara få se det nån gång!
Jag har massor med foton som borde användas också, men det blir bara inte av...

Fortsätt njuta semestern!

Louise sa...

Vilket jättejobb du har lagt ner på boxen och resultatet blev också helt makalöst fint!!

alegni sa...

oj hjälp, vad fint! det var minsann en present som heter duga.
jag älskar rubriken - snapshots of a good life - vilken fullträff!
kram
ingela

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin present! Det är nästan så att det börjar klia i fingrarna för mig också :)

Nicole sa...

Vilken härlig minnesbox, den blev han nog jätteglad åt! Jag tycker också att det är kul att klippa och klistra, men det brukar inte bli så avancerade saker jag gör.

Jo loppisdagen i Kaskö brukar vara kul. Inga större fynd, men skojigt att kika in i alla trädgårdar...

Kram,

Fröken Fräken sa...

Snitsig fotobox! Förr om åren har jag paperspysslat hur mycket som helst, men jag tappade visst bort hur man gör lagomt tills det blev så populärt med scrapbooking. Attans då!

Galleri MochB sa...

Wau vad häftigt! Jättefint! Önskade jag hade mera tid så jag också skulle hinna pyssla med sånt...