söndag 23 augusti 2009

Back to school

Medan man gick i skolan var det så roligt varje höst då man fick köpa nya fina pennor, penal eller ryggsäck. Det fanns så mycket att välja bland och så var det så spännande att komma till skolan första dagen och jämföra sina nya saker med kompisarna. Kanske är det de där minnena från skolstarten som får mig att vara helt såld på skolrelaterade föremål just nu.

På den stora loppisen som jag var på i fredags, Juthbackamarknaden, fyndade jag bland annat den här räkneramen och fågelplanscherna av Wilhelm von Wright.


Jag köpte också ett par barnböcker, Kattresan med härliga bilder och verser från 70-talet, och Nalle Bruno och Daggmasken Lubbe där man får lära sig allt om daggmaskar. Gillar barnböcker som på ett lättfattligt sätt förklarar hur saker och ting funkar. Även som vuxen lär man sig mycket av dem!


Katten sade: "Jam,
Jag är snäll och tam,
Jag är snäll och inte stygg,
Du får åka på min rygg!"

Jag är inte så bra på det här med loppis, men Juthbackamarknaden gav mig definitivt mersmak, så det blir kanske fler loppisbesök i framtiden!

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Klart det blir fler besök!! Tackar så mycket för sällskapet!!
Jag är också jättenöjd med mina fynd, men nu när jag ser dina... Jag kunde ju faktiskt köpt dom fågelbilder du lämnade kvar ;)
Håller på och knapprar ihop ett inlägg själv om loppisen som bäst. Lägger nån länk till dig förstås :)

Ha en härlig söndag! Kramis!

alegni sa...

nu börjar jag harmas över allt jag missat. har sett flera fina bilder från marknaden o på fynd från marknaden... kanske man borde satsa på ett besök nästa år!
roligt att ni tittade in. välkommen åter!

Galleri MochB sa...

Jag köpte också min kulram på juthbacka första gången jag var dit :O) Så charmigt med barnböckerna.
Snart är du också fast i loppisträsket ;O)