torsdag 20 augusti 2009

1... 2... 3...

Kan inte låta bli att nynna på Plain White T's' låt

There's only 1 way
2 say
those 3 words
and that's what I'll do
I love you

Det är lite besvärligt att fotografera hemma hos oss nu. Det börjar va så mörkt inomhus om kvällarna och där ute är det svårt att ta en bild utan att få med grushopar, jord eller bräder. Men här ser ni i alla fall tre korgar som jag praymålat med mattgrå grundfärg och målat siffror på med hobbyfärg. Korgarna ska få flytta in i badrummet och bli förvaring åt småsaker. (Nån kanske märker att korgarna är köpta på ikea och att det fattas en, den nästminsta i serien. Den är spårlöst försvunnen, så det fick bli 1, 2 och 3.)


Låten som jag nämnde ovan gör mig glad, vilket osökt leder oss till nästa offer för sprayburken: dessa HAPPY-bokstäver! Jag hittade dem i en rea-korg där de såg ut att vara i stort behov av en make-over, så jag köpte hem dem räddade dem med samma färger som ovan. Prickar gör mig också glad, så det var ju klart att HAPPY-bokstäverna skulle ha prickar :)

Det blir ett par hundbilder idag också. Snövit ser beundrande på storasyster. Eller?


Nejdå, hon väntar på det perfekta tillfället att anfalla! Såhär håller dom på nästan hela dagarna, dom små tokbollarna!


Åh, va skönt med fredag imorgon. Då styr jag kosan mot en stor utomhusloppis tillsammans med svägerskan på Strandviksvillan. Ni som är från trakten vet säkert vilken jag menar... Ska bli skoj!

5 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Jo jag vet ;O) Spara några fynd åt mej också!!!
Så fint du pysslat. Visst skall happy ha prickar på sej! Tycker inte de ser riktigt kloka ut era hundar... ;O)
Ha en bra dag!

alegni sa...

vilka slagsbultar de är, era voffsingar ;) fast grymt söta!
tänk att målfärg kan vara sån räddare "i nöden". ska själv försöka hinna måla en pärtkorg idag...
see ya later!

StrandviksVillan sa...

Coola korgar!

Här blev också några saker sprayade igår ;) Gissa vad?
Ang. Mias kommentar ovan: om hon bara visste hur det är att se in i dom små voffsingarnas ögon... :)

Ses snart!!!

Sanna sa...

Vilka fina korgar!Så mycket fint du pysslat!Dina hundar är nog ena riktiga charmtroll!! :D
Ha en rolig helg!
Kram Sanna

klipposfia sa...

Roligt att göra om grejer! då får man ju göra dem exakt som dom passar just där man vill ha dem:) Hoppas du hittat många fynd! själv var jag dit idag och kom hem med en hel del:) fast många många fynd lämnade jag nog dit åxå för annars får vi bygga ut:)