onsdag 24 september 2008

Pyssel som gått snett...

Jag har inte riktigt hunnit med dom senaste dagarna pga husbyggade och andra aktiviteter... Därför bjuder jag idag på ett gammalt pyssel som bevisar att det inte lönar sig att pyssla långt in på natten då man knappt kan hålla ögonen öppna. Jag gjorde detta födelsedagskort sent en fredag kväll och var jättenöjd med det då jag gick och la mig.


På lördag morgon skulle jag bara förstärka texten lite. g... r... t - what?! Jahaa, det fattas ett a. Ojdå. Nå, denna gång gick det bra att fixa till misstaget. Blev kanske bättre så?


Idag stiftade jag bekantskap med en underbar liten varelse: En pärluggla! Min arbetskamrat, som är lite av en lokal kändis då det gäller naturkunskap, fick ett samtal av polisen halv ett på natten. Lite skraj hann han väl bli, innan polisen berättade att de hade hittat en uggla på gatan mitt inne i stan. Ugglan kunde inte flyga, så de tog vara på den och idag har den bott i en låda på mitt jobb. Fröken Pärluggla (för jag känner på mig att det var en fröken) hade de mest intensivt gula ögon man kan tänka sig i det fluffiga uggle-ansiktet. Huvudet var inte större än en knytnäve. Tyvärr hade jag inte med mej min kamera... På eftermiddagen fördes fröken till en djurpark, där en fågeldoktor ska ta reda på varför hon inte kan flyga. Om allt går bra släpps hon ut i det fria igen. Annars stannar hon i djurparken. Då ska jag åka och hälsa på henne :)

4 kommentarer:

Geraldo Maia sa...

Hello Lilja,
Blogisi on hyvin kaunis. Pidin siitä.
Terveisin Brasiliasta:
Geraldo

StrandviksVillan sa...

Det blev ett jättefint kort! Hehe, du löste ju problemet på ett fint sätt! Önskar att jag själv tog mig tid att göra såna ibland...

För att involvera dig mer i bloggvärlden har jag en utmaning åt dig, om du vill och har lust förstås!

♥ Fyra årstider sa...

Vad fina kort du kan göra, önskar jag hann sånt.
Kram Lotta

Anonym sa...

Va fint att du också börjat blogga. Nu får jag mycket att läsa. Kortet blev ju faktist t.o.m. bättre så här skulle jag säga. Som man säger "nöden är uppfinningarnas moder". Lycka till med bloggandet!