lördag 27 september 2008

Utmaning och rabarberskål

Jag skulle sticka vante, men bestämde mig för att ta itu med utmaningen som jag fick av Strandviksvillan!

1. Fem saker i frysen: rabarber, lingon, färdig-pepparkaksdeg från förra julen, kött, is. Tyvärr ingen glass just nu...

2. Fem saker i garderoben: jeans, t-shirts, koftor (alldeles för få, har dille på koftor just nu), kjolar (som används alltför sällan), diverse saker som inte ryms någon annanstans.

3. Fem saker i bilen: Hundbur, cd-skivor, kvitton och packsedlar, några kilo sand och grus, glasögon.

4. Fem saker i handväskan: Kalender, anteckningsblock, "1a hjälp-väska" med huvudvärkstabletter, näsdukar och plåster, Vitalis, pennor.

Jag känner nästan inga bloggare ännu, men jag skickar utmaningen vidare till Fru Skrot, Galleri M&B och Rödluvans vita vardag. Hoppa på om ni har tid och lust!

Här kommer ännu några mys-bilder. Det är min rabarberskål som står i focus. Rabarberskål för att skålen är formad med hjälp av ett rabarberblad, precis som de populära betongfaten. Skålen är gjord i lera och tål både maskitvätt och ugn. En rolig grej är att damen som gjort den bor i samma hus som jag. Största delen av året bor hon ändå ute i skärgården och hon gör också bl.a. jättefina skålar som tagit modell av gamla sillskutor.





Sköt om er!

3 kommentarer:

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Så klart svarar jag på utmaningen! Härliga bilder igen här hos dig, så roligt att kommer hela tiden nya bloggare!

Galleri MochB sa...

Välkommen till denna världen...:O) Blir trevligt att följa med inredningen av ert hus. Härlig rabarberskål du har. Mysigt med flytande ljus...

Grinden på glänt sa...

Välkommen till bloggvärlden! Det blir spännande att följa ert husbygge.