torsdag 19 mars 2015

Helgbukett med tulpaner och videkissor

Vilken lycka att hitta en nersågad sälg i skogen! Jag var inte sen med att plocka åt mig några kvistar. Videkissor är så fint med tulpaner, och det som är bra med just sälg-träden är att kvistarna till skillnad från vanligt vide ofta är förgrenade. Då får man en luftig bukett.


Jag hade redan en jättefin tulpanbukett som jag fått av en kompis. Med sånadär härliga, dubbla tulpaner som nästan ser ut som pioner då de öppnar sig. Nu blev den ännu lite tillpiffad med videkissor.



Tulpaner är fina som de är, men man kan göra så mycket roligt med dem. Så tjopp iväg nu till din närmaste blomsteraffär och köp en tulpanbukett med det där lilla extra! Eller piffa till en själv! Om buketten sen hamnar på internet får du gärna lägga in en länk som en kommentar på det här inlägget, så blir det ännu mera delad blomsterglädje!

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj så fint! Nu måste jag ju nog nappa med en bukett när jag nästa gång åker till affären. fast jag har en nätt liten bukett med några ranunkler här hemma just nu :)

Ingela sa...

Det blir nog så mycket finare när man piffar till den med lite extra grejs. Och när man gör en sådan där fin bukett i stället för att knöla ner blommorna i vasen hipp som happ.

StrandviksVillan sa...

Sååå ljuvliga bilder!!
Särskilt den där största... :)