måndag 31 mars 2014

Att inspireras och inspirera

Min officiella ståndpunkt är att idolbilder hör till kategorin töntigast. Men jag erkänner att jag blir glad ända in i hjärtat då jag ser den här bilden av mig och trädgårdsvännerna Drömgården-Kitty, Min Eden-Nina och Sagarden-Sandra tillsammans med Hannu Sarenström. Bilden är tagen strax efter att vi suttit i en fullsatt sal i Nykarleby och hört Hannu säga saker som att "trädgården ska va en helhet att vandra runt i" och "en lund ska myllra på hela vägen" och "trädgården är som finast då den är på gränsen till nervsammanbrott". Ja! Tack! Precis så! Det är inte klokt hur inspirerad man kan bli på en och en halv timme, och vi har nog alla varit eld och lågor sedan i torsdags.


I söndags var det min tur att inspirera, då jag lovat prata trädgård för Martha-gruppen som jag är med i. Jag vet inte hur mycket åhörarna fick ut av mitt svammel, men jag hoppas att de i alla fall smittades lite av min entusiasm. Jag är övertygad om att nyckeln till att inspirera ligger i att visa sitt eget engagemang. Att bjuda på sig själv och tala varmt om det man brinner för. Och våga visa att man är stolt över det.


Jag hade med mig en hög trädgårdsböcker och -tidningar, bl.a. pinfärska Rosor i norr av Leif Blomqvist. Och titta! Då jag slog upp ett nummer av Kotipuutarha satt ju Min Eden-Nina där och log!



Nu önskar jag dig en inspirerande vecka, vad än inspirationen består utav!



4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Nu är jag trippel-imponerad, dels av föregående inlägg, av vad du har tagit del av och delgett andra! Go Nina! ♥

Drömgården sa...

Ja, det känns lite halvtöntigt att gå fram till någon och bli fotograferad tillsammans... samtidigt är jag glad över att vi gjorde det! Ett minna av den inspirerande föreläsningen och ett minne av oss bloggvänner tillsammans :)

/Kitty

♥Min Eden♥ sa...

*flabb* va skoj :D att du fick den tidningen i handen...Ja visst blir man glad av bilden av oss alla :D Vad berättade du för Martha-gruppen?

Liljas Corner sa...

Nina: Först pratade jag om beskäring av fruktträd. Sedan presenterade jag och delade ut mina favoritträdgårdsböcker, och i samband med det kom det frågor om gödning och marktäckning, växter för skogig naturtomt, växtzoner och sånt. Och så kunde jag inte låta bli att prata om daggmaskar och mikroorganismer, och vi konstaterade att litteraturen på nattygsbordet nog varierar lite hos oss... ;)