fredag 3 januari 2014

Fredagstipset: om mat för öga och gom

Känner du till Sweet Paul? Han är en New Yorkbo med rötterna i Norge som ger ut e-tidningen Sweet Paul Magazine. Jag bläddrade igenom vinternumret igår och blev så inspirerad. Tidningens fotografer och stylister gör ett riktigt imponerande arbete och speciellt matreportagen är to die for (kolla bara sidorna 68-72 och 126-136).



I tidningen hittade jag Mister Finch, en textilartist som gör alldeles fantastiskt vackra (och lite läskiga) skogsvarelser. Jag skulle så gärna vilja ha en av hans flugsvampar eller humlor. Eller en räv, men jag tror helt ärligt att jag skulle vara lite rädd för den.

Bildkälla. Washitejpen finns här.


Nu då vi fått nytt år och många med mig säkert lovar att bli bättre människor, vill jag länka till en text som Bondjäntan har skrivit på sin blogg. Den handlar om priset för den mat vi köper. Är det verkligen värt att låta priset vara den avgörande faktorn då vi handlar mat? Nej! säger jag och slår näven i bordet. Läs hennes inlägg, för det är viktigt.

 Hallon från i somras var den bästa bilden jag hittade just nu. Måste ta lite bloggbilder i helgen.


Önskar dig en trevlig sista julhelg! Här ska vi laga shepherd's pie och hålla tummarna för att det äntligen ska bli vinter nu.





1 kommentar:

Drömgården sa...

oooh, sommar.. och nyplockade hallon!

Tack för i lördags! Barnen (speciellt Alva) hade jätteroligt! Hon somna redan när vi körd ur vasa! ;)

/Kitty