onsdag 18 september 2013

Blommor, böcker och sagolika ängar

Det är mycket blommor i min vardag just nu. Förutom att jag följer med mina odlingar här hemma och på fältet i skolan, så går jag kurs i blomsterbinderi två dagar i veckan. Inte så konstigt då att jag kan hitta en ros i handväskan. En avbruten en som jag tröttnat på att ha i mitt hår.


Jag försöker lära känna mig själv och framför allt min hälsa, och då kan söta anteckningsböcker vara bra att ha. Dessa hittade jag på Cornelia.


Jag skulle vilja ha läslov. Jag är inne i en tidnings- och bokslukarperiod. Igen. Här om dagen läste jag en artikel om trädgårdsdesignern Sarah Price och blev nyfiken. Hon som skapar sagolika ängar och levande målningar. Ska nog läsa mer om hennes trädgårdsfilosofi. Bara jag hinner.


Men läsa hinner man på mörka vinterkvällar, eller?



5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Ja, nog hinner man väl sluka en och annan bok under den mörka period vi har framför oss.. Usch, jag längtar nog efter sommaren.

Linnéa sa...

Blomsterbinderikursen var så rolig. Kommer ihåg att jag släpa hem alla sorgebinderier också. Lite makabert kanske.

Anonym sa...

jo läsa hinner man nog på vinterns mörka kvällar.Fast det brukar ju vara så att man måste läsa då man är inne i den perioden annars brukar det inte bli av.
Fint att hitta en ros i sin väska och spännande med alla kurser och blomsters.Du gör så fint så!
Ha det bra! /Annika

Sara sa...

Alltså vilka underbara anteckningsböcker! :) Så fina!

alegni sa...

Konstigt nog har jag min bokslukarperiod under årets ljusaste period, jag ska ju alltid vara tvärtemot alla andra...
Du får gärna visa dina alster från den där kursen. :)