fredag 30 augusti 2013

Fredagtips

Jag läste någonstans att en blogg inte ska vara en slutdestination, utan en knutpunkt i det spindelnät som internet utgör. En punkt som leder vidare till nya intressanta upptäckter. Och med tanke på hur mycket inspirerande människor, fantastiska idéer och vackert ögongodis som finns där ute så vill jag bli bättre på att dela med mig av sånt som jag själv inspireras av.

Så jag tänkte att jag ska börja skriva (någorlunda regelbundna) inlägg om bloggar och hemsidor, men också böcker, tips och fenomen... Sånt som fångat min uppmärksamhet. Vi kan kalla det Fredagstips. Varsågoda.


  • En bit ner i den högra balken här intill har jag gjort en ny länklista: MY HEROES - Länkar till fantastiska florister, otroliga odlare och andra inspirerande idoler. Är du intresserad av sånt tycker jag du ska ta dig en titt där!
  • En av mina största idoler är Victoria Skoglund, trädgårdsmästare och ägare till Zetas trädgårdsbutik söder om Stockholm. Många, många gånger i sommar har jag bläddrat i hennes bok En trädgårdsmästares väg, och hennes blogg är en av dem jag läser allra flitigast.


  • Igår såg vi filmen The Great Gatsby, med bl.a. Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire (Spindelmannen) och fina Carey Mulligan.  B ä s t a  filmen jag sett på länge. Allt var så vackert. Men så är den ju regisserad av Baz Luhrmann, som också är känd för Moulin Rouge, Australia och William Shakespeare's Romeo + Julia. Gillar du dem måste du se The Great Gatsby. (Har du sett den? Vad tyckte du?)

  • Emiliana Torrini har en ny låt, Speed of Dark. Skönaste låten just nu, med lite 80-talsvibbar - på ett bra sätt.

Hoppas att du gillar det nya inslaget. Du har väl märkt att de feta orden i texten är länkar att klicka på?

Önskar en fin villa-avslutningshelg till dem som firar det och en fin på-höstens-tröskel-helg till alla andra!


Life is just a flicker in the universe
under the stars we're indestructable


Ps: I nyaste numret av Byanytt finns ett reportage från vårt hem.

7 kommentarer:

Vform sa...

TACK ... för ett väldigt inspirerande inlägg!
Jag befinner mig mitt i 'niesbycity' idag!
Ha en trevlig helg!

Livet på Vestergård sa...

Härliga foton du bjuder på och roligt att du delar med dig av inspirerande bloggar!

StrandviksVillan sa...

Riktigt najs när bloggen utvecklas! Fredagstipsen ser jag fram emot :)
Härliga bilder igen!
Jag har inte sett den filmen, men nog dom andra du nämner och visst var dom fina.
Ska försöka få tag i Byanytt!
Hej så länge :)

Anonym sa...

vad roligt med lite fredagstips :) Jag har sett The Great Gatsby och det är faktiskt den bästa film jag sett på länge , precis som du säger , en vacker film.

Liljas Corner sa...

Kul att ni gillar! Då fortsätter jag! :)

Partywear saree sa...

Hello there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I really enjoy reading your posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same subjects? Thank you!

Anonym sa...

Tack för tipsen, fin ide!