söndag 27 januari 2013

En bit skog på en festival

I november ifjol fick jag möjligheten att göra blomsterarrangemangen till naturfilmfestivalen Wildlife Vaasa. Det handlade om en öppningsceremoni med buffé och en prisutdelning på en stor scen. Oj, va roligt det var! Att tänka ut vilken stil och vilka växter som passade till temat och hur de skulle arrangeras för att passa i utrymmet.


Finländsk natur förknippar jag med skog. Det försökte jag uttrycka med bark, pinnar, lav, gräs, mossa, kottar och små tallar, tillsammans med aloe, echeveria och murgröna som tillförde intressanta former, samt kalanchoe och kumquats, som tillförde färg. "Stubbarna" gjorde jag genom att limma bark, gräs och lav på kartongcylindrar, och inuti dem fäste jag plastkrukor.


Eftersom jag själv var en av festivalens arrangörer så hann jag helt enkelt inte ta nån bild av scenen som jag och ett gäng medhjälpare dekorerade. Men vill ni se hur det blev med tre meter höga tallar och uppstoppade örnar och grävlingar kan ni kika in här (i mitten ungefär).


Jag hoppas att jag får fler såna här chanser i framtiden, för det gav mersmak. Det här var ett enkelt arrangemang, och jag tänker på vad jag kan göra med lite mer tid, lite mer erfarenhet och lite mer kunskap. Jag kände mig som en liten mes då jag var tvungen att hålla tillbaka tårarna då en tjej från Kina fotograferade arrangemanget. Men jag var så stolt över att jag lyckats med något som jag verkligen tyckte om att göra.


Önskar er en framgångsrik vecka, vad ni än gör!


11 kommentarer:

Jojo sa...

Super snyggt! Duktiga du :)
Kram Jojo

Drömgården sa...

Dom är så snygga! Och vilken energi du lade ner på att få så snygga tema-passande krukor! Och det gav resultat! :)

Om ett par dagar får vi träffas! (Jag har INTE hunnit fundera på uppgiften vi fick)

Har du hittat nån nytta med det jag skickade dig?? *Nyfiken*

H. Kitty

Anna-Lena sa...

Vilken fantasi du har! Så otroligt snyggt!

Livingroom sa...

Vad fint det blev. Snyggt och mycket kreativt. Hoppas verkligen du blir tillfrågad även i framtiden.

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Jätte snyggt, vad duktig du är!!!

Sara sa...

Snyggt :)

X sa...

Oj så vackert, vad duktig du är;)

Ha det gott/Kram Lussan

Moster och jag sa...

Det blev ju super snyggt! Du är nog in på rätt bana.
Kram Maj-Gun!

Kamomilla sa...

Coolt!

StrandviksVillan sa...

Förstår det var skoj och du får verkligen vara stolt och nöjd!!
Hoppas hoppas du får mer såna uppdrag!

baramittlillahem-pia sa...

WoW! Så otroligt fint!