måndag 10 december 2012

Svampar och fjädrar till jul

Flugsvampar och bruna fjädrar känns väldigt rätt för mig i jul. Blandat med rödvita snören och småsaker. Och lite ruffa material. Naturnära och lite lekfullt.


Tiden går så otroligt snabbt i december! Jag hade räknat med mycket pyssel- och bara-vara-tid de här veckorna före jul. Hittills har jag haft det, men nu blir det nog att sätta lite fart på. Den här veckan ska jag skriva klart en affärsplan (ett skolarbete på 1 sv.), fixa alla julklappar (de finns alla i mitt huvud, men med julklappar är det ju inte tanken som räknas...) och fira jul i flera omgångar på jobbet tillsammans med daghemsungar. Och så ska vi beställa tapeter till vår hemmabio, och spackla/slipa väggarna. Vi bestämde nämligen sådär halvt på skoj med kompisarna att vi ska se på Grevinnan och Betjänten i vår hemmabio på nyårsafton. För ett par veckor sedan hade vi inte ens elen dragen i rummet... Men nu ser det faktiskt ut som om vi hinner få det klart! Eller åtminstone fungerande.


Det är väl bara att sätta igång med skolarbetet nu då, istället för att sitta här och slöa. Jag ska bara...

Önskar er mysig julväntan!



7 kommentarer:

Unknown sa...

Det är så snyggt med amaryllisar så där i en vas! Problemet för mig är bara att jag inte har någon vas som riktigt tål tyngden :P

StrandviksVillan sa...

Kan inte bli mycket juligare än så här! Jättefint!!

Hope to c u soon!

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Jätte snyggt, gillar också vasen jätte mycket :)

Sabina sa...

Härligt med julröda detaljer som ser riktigt snygga ut!
Lycka till med hemmabion och allt arbete innan! Hoppas ni blir klara i tid. Ha det så bra inför julväntan!

Kram Sabina

Vform sa...

Åh, så fint och julmysigt du har gjort!! Rött är rött ... gillar ;O)
Önskar dig en god fortsättning ...
Kram!

alegni sa...

Ljuuuvliga juliga bilder, Nina!

hanna sa...

så bra med fjädrar till jul! jag har alltid varit lite sur på påsken för att den stulit alla fjädrar...tji fick du påsken!