tisdag 8 maj 2012

Seg i starten

Det är någonting med maj. Naturen och människorna vaknar till liv igen. Planer och projekt man gått och ruvat på under vintern kan äntligen ta fart. Alla möjliga evenemang och trevligheter börjar dyka upp. Men varje år känns det lika segt. Orkar liksom inte riktigt engagera mig eller ta itu med saker.

Antar att jag är morgontrött.





Mina lav-hjärtan, virkade-duk-fastsydd-i-en-krans, morfars "hattifnattar" och gröna Gotlandskaninen hänger med och har fått sällskap av roströda penséer och vit syrenviva. Att hitta blommor som går ihop med husets röda färg känns ibland lite svårt, men jag är riktigt nöjd med dessa. Fast egentligen var jag på jakt efter svarta violer. Om någon har sett sådana i Vasatrakten får ni gärna tipsa!

Morgontrött eller inte, det är i alla fall roligt att varje dag gå på upptäcktsfärd ute och se vad som hänt i trädgården!


9 kommentarer:

Drömgården sa...

Gud vilka söta stenar! Å jättefina lavahjärtan! Dendär pysseldan som vi prata om har int blivit av ännu... ;)

Livet på Vestergård sa...

Så fint med den virkade duken i kransen.
De där stenarna som målades och blev till ljusstakar tillverkade man flitigt en gång i tiden :) Tyvärr tror jag inte att jag har någon kvar.
Jag hade mest vita blommor mot vårt röda hus förra sommaren för jag kände av samma problem, vissa färger försvinner mot det röda.
Ha en fin dag! Kram Kicki

StrandviksVillan sa...

Ja, planeringsstadiet är verkligen så mycket lättare än förverkligandet...

Jag har sett svarta violer! Ska jag hämta en ampel åt dig från jobbet? ;)

Anonym sa...

Jättefint o man blir så glad av Hattifnattarna. Har ni märkt att man hittar sig själv i en av de ?? vilken är du?
-pudervippa-

Vform sa...

Jättefint du pyntat!
Passar även med dom röda penseérna!!
Ha en fin fortsättning på veckan!

Lyckoslanten sa...

Morgontrött uppfattas du nog inte. Så många kreativa idéer du delar med dig av! ♥

Anonym sa...

Åh vad fint!
De där Hattifnattarna har ett hem hos oss oxå. De är vida spridda.... :)
Ha en skön helg!
Kram från Maria, Karlskrona

Petra Nordlund sa...

Svarta violer ville jag redan för något år sedan ha när de fanns vid Petterssons Trädgård i Esse. Hade en äldre dam med mig som utbrast, men kära du varför ska du ha svarta blommor? när det finns röda.? Det tyckte jag var en bra point i och för sig...men svarta violer är ju så snyggt när man kombinerar med t.ex vitt eller rosa. Vet inte om de finns där i år?(svarta violerna), men så är det ju inte heller så nära Vasa:) Ville bara berätta, tyckte damen var så kul!

alegni sa...

jag skulle säga att den här våren är seg. var tusan kommer dagens vindar i från? jag hade många trädgårdsplaner för den här dagen, men man fryser ju halvt ihjäl där ute, så jag får skjuta fram allt igen en gång...