fredag 17 februari 2012

Six months

Nu är det ett halvår sedan jag satte mig på skolbänken igen. Den tiden har flugit iväg i ett nafs! Samtidigt känns det som en halv evighet sedan jag gick i höstsolen med mina nya klasskompisar och skördade blomkål och körde traktor.

Nu slits jag mellan förhoppningar och erbjudanden, drömmar och den krassa verkligheten. Men jag hade ju aldrig förväntat mig att det skulle bli lätt att bryta upp och börja gå en ny stig. Och jag ångrar mig inte en sekund. Ett val har sällan känts så rätt.


Innan jul valde vi våra inriktningar. Jag valde blomsterbinderi och -handel. Det beslutet växte ganska snart fram, även om jag från första början var mer inriktad på grönsektorn, och även om jag under de senaste sex månaderna allt mer börjat intressera mig för produktion inom trädgårdsbranschen. Men det är med blommorna jag ser min framtid. Och det ena utesluter ju inte det andra.

Mobilbilder av en del mina alster. Jag har mycket kvar att lära, men rätt nöjd är jag med vad jag åstadkommit hittills.

Ett ödmjukt tack för responsen på förra inlägget. Roligt att veta vad ni tycker om bloggen, då är det lättare att veta om jag ska köra vidare i samma stil eller om jag ska ändra på något. Bloggen utvecklas hela tiden, precis som jag. Jag är glad över att jag har haft mer tid för den de senaste två månaderna för att hitta min egen stil.

Skön helg till er! Nu ska jag åka till frissan och sen handla.


10 kommentarer:

alegni sa...

oj hjälp, så duktig du är!

StrandviksVillan sa...

Å jag kan nog lite avundas din möjlighet att få studera just blommor! Blommor går aldrig ur mode, dom kommer alltid att finnas med och jag är nog rätt säker på att försäljningen stiger hela tiden, särskilt med tanke på att både inredning och trädgård är så "inne" numera.

Varmt lycka till med fortsatta studier!
kram!

Maria B sa...

Jag blir ju lite stolt juh!! :) Det där med att produktion steg uppåt under hösten värmde hjärtat.

Du kommer att bli en fantastisk blomsterarbetare.

M

X sa...

Jätte vackra arrangeman du gjort, vilken lycka att ha den kunskapen.
Fortsatt lycka till med studierna!

Jag tycker att du skall köra din alldeles egna speciella stil här på bloggen, vilket du är väldigt duktig på!

Trevlig helg/Kram Lussan

Anonym sa...

Bra Nina! Vad roligt att du funnit din grej. Trevligt veckoslut!

Hälsar m-i-l

Livet på Vestergård sa...

Oj så fina alster du gjort! Du har nog valt rätt ser jag :)
Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Så duktig du är på det där! Så positivt att få jobba med blommor! Ser fram emot att få se vart dina vägar bär. ♥

Anonym sa...

Vad fina arrangemang! Du är ju jätteduktig. Man längtar efter våren när man ser alla fina blommor.

Kram Maria, Karlskrona

Anonym sa...

Oj, jag hoppas att jag också är tillräckligt modig för att byta bransch om jag någonsin får lust för det.

Anyway, angående blommor så tänkte tipsa om den här underbara bloggen ifall du inte redan läser den:

http://emersonmerrick.blogspot.com/

Hälsningar, en anonym men trogen läsare.

Petra Nordlund sa...

Hejsan! Halkade in på din blogg via Sandras. Konstaterar att vi går ju i samma skola.Jag antar att du sen fortsätter på florist när jag ser dina fina arrangemang!