tisdag 12 juli 2011

We don't make mistakes - we do variations

Hej på er! I lördags fyllde maken år. Han har varit flunssig, så vi firade på tu man hand med britatårta och saft. Med jordgubbar från torget *mums* Jag passade på att duka lite fint med finaste loppistallrikarna och en kvist av min basilika, som börjat blomma.


Till present fick han lite småprylar, bl.a. den här skylten som jag fixade till. Ibland gör man fel mest hela tiden. Speciellt då vi byggde vårt hus sket det sig gång på gång, kändes det som. Men varför ska man göra allt på ett visst sätt? Man kan ju lika bra göra egna varianter. Det blir mer intressant då! ;)
Fonten heter Clementine sketch och finns att ladda ner här.



Onsdagens kalas hos min gudson var trevligt, som alltid. Vi blev bjudna på alla möjliga godsaker, och en stuntshow där killarna, 3, 6 och 8 år, gjorde våghalsiga trick med cyklar och tramptraktorer :) Och har ni sett, precis framför huset har en grå flugsnappare sina ungar i en söndrig lykta!



På vägen hem var det såhär vackert. Underbara sommar! 1,5 vecka kvar till semestern nu, och jag håller på att spricka upp i limningarna! Det finns så mycket jag vill göra istället för att jobba. Och kvällarna är alldeles för korta, tyvärr måste man ju sova också...

5 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Den ser smarrig ut tårtan!
Vilket ställe fåglarna hittat att bygga på. Ett passligt litet hus för dem :)
Härliga kvällsbilder du knäppt!
Kram kicki

Anki ♥ sa...

Oj så fint du dukat till maken på hans födelsedag och fin skylt! Tårtan ser så sommar god ut att man blir riktigt sugen;)
Va häftigt att pippifågeln lagtsitt bo i den trasiga lyktan!
Snart ska du se att semestern kommer håll ut så länge! Kram på dig!

StrandviksVillan sa...

Mums, önskar man fått smaka av den tårtan!
Sött med fåglarna! Jag fick också till några bra bilder av dom i blomampeln.

Visst är det jooooobbigt att vänta på semestern nu!!

Ha det så bra!

Lyckoslanten sa...

Härligt att du har semestern framför dig! Aldrig går ju tiden så fort som på sommaren.
Mums så mysigt tumiskalas och det där fågelboet är ju bara för bra!
Ha det gott! ♥

Sanna sa...

Å så fina bilder!Så fint du ordnat för din man på hans födelsedag!Underbar skylt (så sant så sant det där..)!

Jag har också photoshop, men kan inte använda den så bra. Försökte med den fina summerhaze-action, men lyckades inte. Hur skall man riktigt spara den då man laddat ner den??Just den drömlika känslan som du lyckats med via den är ju bara såå fin! Önskar jag var mer teknisk..;)

Ha en bra dag!<3
Kram,S