söndag 2 januari 2011

Veckans väder - v.52 -

I min nypåhittade strävan att dokumentera nutiden tänkte jag mig att jag varje vecka skulle sätta in en bild på vädret. Det händer så mycket hela tiden ute i naturen och årstidsväxlingarna går ibland förbi mig nästan obemärkta. Plötsligt märker man med ett väldigt finskt "ÅHÅ" att det blivit vår, eller sommar, eller höst... 


Bilden är tagen nyårsdagen 2011, på en promenad i dimmigt men riktigt skönt vinterväder. Det nya året fortsätter på samma sätt ännu idag, men till nästa vecka har dom lovat riktigt kallt väder igen.

Jag vill passa på att ge en virtuell kram till alla er som kikar in här på bloggen, och speciellt till er som lämnar fina hälsningar - tack! Jag hoppas vi alla får ett riktigt fint nytt år tillsammans!

- Nina -

6 kommentarer:

Ullis sa...

Önskar dig ett gott 2011!

Miolina sa...

Vad fin bild.
Jag antecknar i en bok varje dag, temperatur och väderlek. Men en bild säger ju mera än tusen ord. Skoj att gå tillbaka sen och se hur naturen förändras.

StrandviksVillan sa...

Jag tycker nog att jag är rätt medveten om väder och årstid, fast visst går det nästan för snabbt ibland.
Du vet den där bron vi kör över på väg till centrum, där har jag länge tänkt att man borde ta en bild ur samma vinkel varje vecka, eller så. Det skulle vara intressant.

Kamomilla sa...

Härlig bild!! Trevlig fortsättning på det nya året!
Kamomilla

Galleri MochB sa...

En mulen dimmig dag kan vara precis lika vacker som en solig sådan :O) Brukar också beundra utsikten/vädret på bron som AC skriver om varje morgon.
Och gott nytt år på dej med :O)

Moster och jag sa...

Jag bokför också vädret i min 10-års dagbok... men ibland så glömmer jag bort det.
Din bild är jätte fin.
God fortsättning på nya året!!