fredag 18 juni 2010

Kuddar, kuddar, kuddar överallt

Jag vill börja med att tacka alla bloggisar som var på träffen i onsdags. Det var en riktigt trevlig kväll som jag hoppas att vi får en repris på snart! Speciellt tack till Ingela som ordnade. Det var såå mysigt på din veranda!

Jag har helt kommit av mig med både fotograferande och bloggande, och glömde t.o.m. att ta med kameran på bloggträffen. Hallå?! Men igår tog jag fram min kompis och knäppte några kort i det nystädade vardagsrummet. Jag har köpt ett helt gäng nya kuddar - de flesta i svartvitt. Nu önskar jag bara att soffan vore grå istället för den nuvarande smutsbeige färgen. Ja, vitt vore väl inte så dumt, men om beige blir smutsigt hos oss, så tror jag vitt är ett hopplöst fall!

 

Kudden med texten ovan har jag helt och hållet kopierat av fröken Fräken. Texten har jag skrivit med täckande textilpenna (på Sinooperi finns det även en billigare sort, av vilken den vita färgen inte är täckande). Spetsduken som jag sytt fast på en kudde har min mormor virkat (tror jag). Fjärilskuddarna är från Ellos.


 

Då mamma och pappa kom hem från sin Europaturné med husbilen i maj hade jag dem att åka via Ikea och köpa en Karlstad-divan åt mig. Och oj, vad jag tycker om den! I den sitter jag gärna och bloggar. Även kuddarna i den har fjärilstema och kommer från Ellos. Den Oboy-bruna väggen drömmer jag om att tapetsera med Cole&Sons Woods-tapet. Nån som känner för att ge mig en bara-för-att-jag-tycker-så-mycket-om-dig-present? :)

 

Ingela delade med sig av sina trådrullar och jag var förståss snabb med att roffa åt mig ta hand om två stycken. Tack Ingela!



Nu ska det bli skönt med helg. Jag har hela två kalas att se fram emot och förståss lite pyssel :)
Kram till er som kikar in!

Nu har strömmen gått hos oss och jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka med mitt internet innan datorn slocknar så att jag får detta inlägg publicerat...

9 kommentarer:

All The Things I Love sa...

Tack för senast! Och vilket fint hem ni hade!
Och förstås, grisen som jag nämnde att jag hade sett var förstås såld :( Men då jag hittar en nästa gång så tänker jag stjäla din idé :)

alegni sa...

tack själv. det var roligt att du blev så pass frisk att du kunde komma! hoppas du mår ännu bättre nu.
vad fin den där divanen är. en sådan skulle jag vilja ha, men som du såg är det fullt hos oss, inte en möbel till får plats utan att någon annan flyttar ut först... kanske jag kunde ha en i mitt arbetsrum...?
kan du tänka dig - jag fingrade faktiskt på en lavendelplanta på plantagen i tisdags :)
skön helg - vi ska äntligen åka till villan imorgon.
kram

StrandviksVillan sa...

Kul att du äntligen fått din divan!
Kuddarna med fjärilar har jag på min önskelista, men kommer mig inte för att beställa...

Trevlig helg!

Livet på Vestergård sa...

Tack för senast!
Vilka vackra kuddar du satsat på. Divanen ser otroligt skön ut!
Ha en fin helg!

Galleri MochB sa...

Jag var också utan ström en stund på jobbet idag... och därmed heelt apatisk. Kunde inte göra nåt utan datorn ;O) Vilka massor med fina kuddar. Såna med spets borde jag också fixa. Har ju högvis med gamla spetsdukar...
Skön helg!

Moster och jag sa...

Ser så fint ut i ditt vardagsrum. Kuddar förhöjer verkligen mysighets faktorn i rummen(blev konstiga ord).
Håller med de andra att Divan ser skön ut.
Och vilka söta "boffsingar" du har!
Ha en skön helg!!

Jojo sa...

Härliga kuddar! Gillar verkligen de med spetsen på! Fin ide, värd att sno tycker jag ;)

Kram Jojo

Lyckoslanten sa...

Mysigt där hos dig med vackra kuddar och den där divanen! Jag vill ha två divaner (Ektorp), men då får jag nog tömma ett rum först! Ha en skön söndag! ♥

Anki sa...

Du har det så vackert och tar så fina bilder! Vi önskar er båda en trevlig midsommar! kram!