torsdag 3 september 2009

På tal om gräs

Idag har det varit soligt hos oss och gräsmattan är ännu grönare än igår. Jeii!

Jag gillar betongcirklarna på denna gräsmatta! Tror bestämt att jag ska tillverka såna nästa sommar och göra en gång från terassen på baksidan in till vår lilla skog. Vet bara inte vad jag ska använda som formar?


Gillar även pergolan med bädden och tyget. Bilden är från tv-programmet Carson Can (i Finland visas den med namnet Puuseppä paikalle på JIM), ett överraskande bra inredningsprogram för att vara amerikanskt!

Nu ska jag gå ut och måla konsoller och bräder till en hylla som ska va i tvättstugan. Jag hoppas på att kunna visa upp den här snart! Jag kan dock inte lova något. Eftersom jag har planerat den själv blir det högst troligen någon miss i beräkningen så att det drar ut på tiden!

Ha det bra!

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Vilken mysig och ombonad trädgård!
Du kan använda hinkar och bunkar som "bakformar", bara olja dom på insidan innan du häller i betongen :)och en bra idé vore nog att fälla ned stenarna en bit så man kan köra över dom med gräsklipparen ;)

Svar: Joodå, receptet tog jag ur Samarbetet!

Hanna sa...

Hej Nina!
Det programmet har jag aldrig sett... lät intressant :)

Vilken fin bricka du gjort, med stämplarna!

Ha d gott!
Kram Hanna

alegni sa...

jag blir lite irriterad på de där amerikanska inredningsprogrammen, för programledarna skriker så mycket... men idén med betongcirklarna är riktigt kul. lönar sig dock att göra som a-c säger, för att klippa runt dem skulle nog få den tålmodigaste att tappa humöret ;)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan!!Så mysig trädgåtd...kul i de med betongcirklarna...Fint ed de vita "gardinerna"..vi har gjort liknande i vår paviljong och altan..med vitt tyll från IKEA...jättemysigt blev det!

Kram Millan♥

klipposfia sa...

Betongcirklarna var ju super! Den idén ska jag stoppa bakom örat:)

Fröken Fräken sa...

Jag har ju blivit inspirerad till att gjuta betong med spetsmönster efter att ha sett Vit Poesis skapelser.. men det är nog inte så bra att gjuta inomhus så jag får väl vänta tills nästa sommar...

Jag håller fullständigt med dig, jobbigast med konferens att alltid behöva vara så social och käck hela tiden.. det suger musten ur en...

Sabina sa...

Vi sådde också vår gräsmatta vid villan för lite över en vecka sedan och ingentling hände, tills regnet kom! Nu äntligen har det stuckit fram lite grönt!
Skön helg!
Kram Sabina

Its a house sa...

Hej kul att du hittat in till mig! Jag förstår din glädje över de små grässtråna, vi har också nyss sått in en del av vår trädgård och det är en sån glädje att se det bli grönare och grönare för varje dag! Jag är också svag för pergolor, dagbäddar och tunna fladdrande tyger!!! Vill ha!!!

Kramar