lördag 1 augusti 2009

Fina saker på en regnig dag

Idag öser regnet ner. Det passar mig ganska bra - då kanske jag kan städa och färdigställa några pysselprojekt.

Igår tog jag en sväng via en hantverksaffär i skärgården. Jag har länge tänkt köpa en hjärta-skylt från V form. Jag tycker de är så söta och just den här ska få hänga vid vår ytterdörr. Kanske får man kraft från texten de dagar som det känns tungt att stiga utanför dörren.

Ett väggord har också fått flytta in i vår farstu. Jag är såå nöjd med det. En liten bieffekt är att sången från en viss tv-reklam alltid börjar spela i mitt huvud då jag ser texten ;)


Igår fick jag också syn på denna ängel som jag bara måste ha! Jag tyckte den var så lik mig, eller vad säger ni, ni som känner mig? Jag var dock mer än lovligt disträ igår på eftermiddagen, så jag märkte inte förrän jag var på väg hem från affären att texten står på finska! Men det gör ingenting. Våra finskspråkiga gäster får känna sig extra välkomna :)

Maken har spenderat varendaste kväll den senaste veckan med att bygga terass. Och det börjar se riktigt bra ut! Nu är det bara trallen kvar så får vi ha terassinvigning ;) Jag vet inte ännu hurdant räcke vi ska ha, men det ska vara ganska "heltäckande" så att det fungerar lite som insynsskydd.


Tusen tack för alla lyckönskningar för jobbuppgiften jag var nervös för! Jag kom igång först i slutet av veckan p.g.a. lite tekniska problem, men jag tror nog era tankar hjälpte för det gick helt bra! Jag tänker inte berätta desto mer om vad jag har gjort, men här får ni ett par bilder som ledtråd :)


Tack också för alla snälla kommentarer om min krona! Jag blir så glad av alla som orkar kommentera! Kramar åt er!

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Fin text på hjärtat, jag gillar också mitt väldigt mycket. Och tapeten i farstun är så snygg!

Visst liknar hon dig, åtminstone ovanför axlarna ;)

Ahaa, det är på framsidan han har snickrat och byggt! Ja, där är det säkert trevligast med ett räcke som täcker lite, åtminstone så inte förbipasserande ser vad man har på tallrikarna, hehe!
Vi kunde faktiskt sitta ute en stund igår kväll, men sen började det blåsa lite för svalt. Har varit borta från bloglandia i flera dar, har över hundra olästa inlägg, suck...

Ha en skön söndag!!

Anonym sa...

Ja-a ängeln liknar nog faktist dej :-) lika gosig o alltid glad. Härliga bilder från naturen jag skulle nog vela komma o se på när du jobbar o ganske prova själv ..
-pudervippa-