onsdag 8 april 2009

Etno-inspirerat påskris

Jag tycker det är fint att ha björkris med påskfjädrar i utomhus. Nu har jag inte köpt hem några påskfjädrar utan det blev ett man-tager-vad-man-haver.

Dessa fjädrar och pärlor blev över en gång då jag lagade en drömfångare. Nu fäste jag dem med tunn järntråd i björkriset och ställde riset i en glasburk utanför huset. Och jag tycker ändå att det är lite vårigt, fast det inte är några påskfärger.




Det är inte så mycket gjort åt utsidan av vårt hus, som ni ser. I sommar ska huset målas igen, denna ingång ska få en riktig trappa istället för trallarna och gången framför huset ska fyllas på och snyggas till. Och så borde man väl fundera på gräsmatta och häckar... Nån trädgårdsexpert där ute som vill planera vår trädgård? :)

Som ni ser har snön börjat smälta. Det har varit en riktigt härlig vårdag idag. Det både doftar och låter vår!

Angående drömfångaren jag lagade så fick min syster den till födelsedagspresent. Om du är lite händig är det inte alls svårt att göra en själv. Jag använde dessa instruktioner.

8 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Vi har också en exakt likadan snygg trappa... :O) Med lite påskdekorationer runtom... Ser lite tokigt ut i mina ögon men vad gör man... Härligt med pärlor i påskriset!

Mjuka sa...

Vilket vackert påskris!!
Glad påsk önskar jag dig
kram Malin

alegni sa...

det blev ju en fin påskdekoration. jag gillar när det inte är så där superfärggrant!

Sabina sa...

Jag skulle också behöva dendär trädgårdsexperten... vi ska så gräsmatta och planera gården vid sommarstugan i sommar. Och måla huset. Måla kan jag! Men detdär med trädgården är mera flummigt!
Ha en skön påsk!
Kram Sabina

Unknown sa...

Intressant hur vi har låst oss vid att vissa färger hör mer till påsk än andra. Jag tycker ditt påskris blev riktigt fint.

Kramis,

Fröken Fräken sa...

Tyvärr är mina trädgårdskunskaper ganska obefintliga, om du inte vill ha hjälp med att få löss i dina plantor? För det lyckas jag med varje år.. ;-)

Det är fint med lite påskris utomhus, jag har ett också, i väntan på att det blir varmt nog att kunna ha penseer ute.. (de brukar överleva åtminstone!)

Sanna sa...

Vilket vackert påskris du gjort!
Glad Påsk!
kram

Livet som det är sa...

Jätte fint blev ju ditt påskris! Glad påsk från oss alla till er alla :)