lördag 7 mars 2009

Vår i luften

Fyra årstider: Vintersnö utanför fönstret, spirande vårlökar i krukan, bilder av sommardrömmar på brickan och vitlök från höstens (?) skörd.

Det har töat ute de senaste dagarna och nu lyser solen in genom fönstren. Ute kvittrar fåglarna i varje träd. Man börjar ana våren, eller hur?

Efter lite grävande hittade jag mina gamla påskägg. Fast nu har dom fått bli vår-ägg istället, för det är ju ett tag ännu till påsk.


Tusen tack Strandviksvillan och Alegni för kommentarerna om kontoret! De satte igång mina rostiga kugghjul i hjärnkontoret. Klart jag ska hitta på nåt roligare än bara en bordsskiva från vägg till vägg! Jag har redan surfat runt lite och fått några idéer. Har nån där ute några bra länkar till fina arbetsrum? Kanske ni själva har hittat på bra bänk-och hyll-lösningar?

Ha en skön helg!
Kram!

7 kommentarer:

A home far away sa...

Så fina och våriga foton, längtar du till våren månntro?

Kram Gunilla i Singapore

Nettan sa...

Härliga bilder! Å ägg det kan man ha framme året runt enligt mig!;-)
Kolla in Pottery barns hemsida..kanske kan få lite insp. därifrån!
Kram Nettan

Sanna sa...

Vilka härliga bilder! Ert hemmakontor blir nog jättefint skulle jag tro. En ide är också att tapetsera en vägg med någon fin tapet. Jag har sett en fin vit tapet med namn på massor av olika städer. Den skulle passa bra i ett arbetsrum på något sätt.. Ha en bra dag!kram

Sabina sa...

Härligt när solen lyser därute och fåglarna kvittrar... det är vår i luften!
Du kommer att få ett fantastiskt arbetsrum. Tänk vad skönt att kunna breda ut sig ordentligt och dessutom få planera allt från grunden. Då kan man ta allt viktigt i beaktande, det var bra kommentarer du fick! Jag har också skrivbordet i arbetsrummet vänt mot dörren, så ryggen blir mot väggen. Känns bäst så!
Ha en skön helg!
Kram S.

alegni sa...

jo, nu känns det verkligen som våren faktiskt kan vara på väg även i år!
varsågod, det är ju det vi är till för, att röra om lite i hjärnkontoret på varandra :)
ha en skön helg du/ni också!

Hanna sa...

Fina vårbilder!
Tittade till mina påskägg... tog fram ett iaf :D

Vår trädgård har sju år på nacken...
Vi har gjort det mesta själv. Det som fanns när vi flyttade in va pilen (som nu blivit stor), fyra syrener, en brudspirea och en svartvinbärsbuske. Ja, två gula ölandstok med, med dom tog jag bort på en gång :) Förresten, rabarbern fanns oxå, det är jag glad för!
Resten va gräsmatta, där en del på baksidan blivit använd som parkering :S

Ja, jag blir nog aldrig riktigt klar med trädgården... kommer alltid på nåt nytt :D

Ha d gott!
Kram Hanna

StrandviksVillan sa...

Vassego bara! ;)
Det är ju ganska onödigt att andra gör misstag man själv gjort, eller? Önskar jag själv fick konkreta tips av läsarna ibland...

Härlig bild, jag vill också ha vårlökar (inte funnits i butiker jag kollat här) och den där fina trådkorgen!

Så fina ägg du har! Färgen!
Såg du hemma hos kompisen V, hon har tomma ägg framme hela tiden i en äggkorg, snyggt! Jo, en äggkorg vill jag också ha...

Hoppas ni får en trevlig kväll med många nya bekantskaper ikväll! Ses snart!