torsdag 2 juli 2015

LOPPISRACE I TÖLBY PÅ SÖNDAG och vi är med

Nu på söndag kl.10-17 är det loppisrace i Tölby. Det är 15 gårdar med och ännu fler försäljare. Jag är också med - nummer 6 på kartan som finns på evenemangets facebooksida här. Kom hit och säg hej vetja!


Det blev bestämt redan i våras att vi skulle delta men såklart har jag väntat till sista minuten med att söka fram grejer till försäljning. Ett tag var jag orolig för att ha alldeles för lite saker, men nu kan jag lova att det blir ett välfyllt bord! Ja, en välfylld gård.


Det finns en hel massa inredningsprylar, pysselböcker, gardiner och andra textilier och husgeråd, bl.a. en stor mängd mörkblått glas. Lite kläder och smycken och krukor också. Och julsaker. För det är ju faktiskt mindre än ett halvår till julafton!


Dessutom finns det en del hemelektronik, från (en superbra) luftrenare och högtalare till elektronisk sudoku. Och en traktorgräsklippare och en mopedskoter!


Det bästa fyndet i förrådet var ändå mitt studentbetyg som varit spårlöst försvunnet i flera år. Nu slipper jag vara nervös för att den frågan ska komma upp på arbetsintervjuer i framtiden...


Välkomna till Tölby på söndag alltså! Om ni inte varit hit förr så ska ni passa på att gå på sight seeing i vår fina sommarby. Och så får ni gärna ta en titt i min trädgård. Välkomna!


2 kommentarer:

TIDSTJUVEN.com sa...

Attans så mycket fint! Synd att jag jobbar på söndag.

Anonym sa...

Loppisracet var så lyckat o mycket folk ! mera sånna här ;-)
-pudervippa-