fredag 5 juni 2015

Galetten fixar baletten

Jag ber om ursäkt för den dåliga rubriken. Men jag har varit trött och sur idag. Inget har gått som jag velat. Så då jag för första gången skulle baka en galette var jag helt säker på att den skulle misslyckas. Att allt skulle rinna ut i ugnen, eller att den skulle brännas vid. Eller åtminstone bli stenhård. Men nej, det blev hur bra som helst! Och sen blev kvällen också hur bra som helst, tillsammans med mina två favoritkillar. Galetten fixar baletten.


Galetten gick rakt upp på toplistan över mina favoritbakverk. Den består av en enkel pajbotten som kavlas ut och fylls med bär. Eftersom vi bodde på sjukhus halva vintern har vi massor av bär kvar i frysen, så det här var perfekt! Jag använde blåbär, jordgubbar och krusbär. Och vi åt den med grädde. 


Som så ofta har jag använt mig av Linda Lomelinos recept, och ett motsvarande recept finns på callmecupcake.se.


Nu blir det filmkväll här i huset och sen en skön helg. Ha det riktigt fint ni som kikar in!

2 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vilket vackert konstnärligt upplägg!
Ser gott ut! Ha en skön söndag!

Sara sa...

Åh vad den ser god och vacker ut! Ett riktigt konstverk :)