onsdag 7 maj 2014

Den hemliga trädgården

Jag vet en hemlig trädgård. Hemlig och hemlig. Den ligger lite vid sidan om, och vid porten står det tillträde förbjudet. Men jag vet att man får gå dit om man är försiktig och inte trampar ner, förstör eller stjäl.


Det är en övergiven trädgård och just därför är den alldeles vild. Ett kaos av små blomster överallt. Snälla frivilliga människor sköter om den, men vem mäktar kontrollera en sån vildhet?


Lundvivor, blåstjärnor, nunneörter, vitsippor, blåsippor, gullpudra... ja jag vet inte namnet på allt.


Jag har besökt trädgården på våren och hösten, men faktiskt aldrig på sommaren. Det ska det bli ändring på i år. Någon som vill komma med på utflykt?




10 kommentarer:

alegni sa...

Ingen dum idé. En picknick där skulle kanske passa?

Lyckoslanten sa...

Så fin! Älskar hemliga trädgårdar!
Jag vill komma med på utflykt! :o)

Vform sa...

Åh, så härligt vildvuxet i dessa kalla vårtider!
Ha de gott!

Anonym sa...

Åhhh, ser härligt ut! Jag & Lea kommer gärna!! Eller viska till mig var man hittar denna underbara trädgård!!
Linda

Anonym sa...

Låter spännande..som en sagoträdgård från en sagovärd.
o klart JAG vill komma dit med dej.
-pudervippa-

Johanna sa...

Härligt att hitta din blogg!! <3

Liljas Corner sa...

Va många som vill med! :) Det blir nog att försöka ordna en liten picnic i sommar då!

Unknown sa...

Jess jag är med :)

StrandviksVillan sa...

... och mig måste du också ta med!!!

Liljas Corner sa...

Hahaa, det börjar luta åt att jag får fråga om lov att ta med en hel folksamling :D