onsdag 5 mars 2014

Min Dame Jeanne

Hos min morfar kan man hitta både det ena och det andra. Jag minns från då jag var liten att han hade en stor flaska som han gjorde vin i. Den har jag gått och tänkt på ett bra tag, men jag har inte vågat hoppas på att han har den kvar. På julannandagen kom jag äntligen på att fråga honom, och visst fanns den kvar. Och såklart kunde jag få ta hem den. En extra julklapp.




Vem vet, kanske testar jag göra mitt eget vin i den nån dag. Eller så gör jag en lampa av den, eller ett terrarium (kolla sjunde bilden uppifrån). Nej, jag tror den ska få bli vas för en grönskande kvist snart, då det blir vår på riktigt.



4 kommentarer:

alegni sa...

Åh, den är jättefin! Jag ärvde också en megastor en efter min mommo, men vi hade inte rum för den här hemma, så vi förde den till Björkö. Där blev den kvar i huset när vi sålde det. TYVÄRR. Jag skulle ju ha kunnat ha den i trädgården. Det tänkte jag inte på då. :/

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur att den fanns kvar. Det är ju så fina! Vackert med bomullskvistar.

StrandviksVillan sa...

Riktigt snygg och ståtlig är den!
Hihi, lite kul att se ett inlägg om nåt du fått av morfar, när jag bloggat om skyltarna - från din morfar! :D

Ses imorrn!

Anna-Lena sa...

Vackert! Jag har äntligen fått (köpt) en dame jeanne helt nyligen också.