torsdag 16 januari 2014

DIY vimplar av washitejp och en bok

Ibland tänker jag på en idé väldigt länge innan jag kommer till skott och genomför den, ofta på nolltid. Som de här vimplarna. Jag har helt enkelt skurit ut trianglar ur en gammal bok och tejpat ihop dem med washitejp.


Tejpen är dubbelvikt på längden. Mitt vimpelband har 21 vimplar, och som ni kanske ser tog tejpen slut mitt i. Det lönar sig alltså att börja med en full rulle. Innan jag skar ut trianglarna printade jag text och bilder på en del av vimplarna, med temat Gör mer sånt som gör dig glad.




Förutom vimplarna, så har jag inte riktigt fått ordning på hemmet efter julen. Det slog mig idag hur vitt allt är och undrade hur i världen det gått till. Här ser ni förresten att min tavelvägg fått en total make-over, med tavlorna Blomsterkarta och Frökarta av Jonna Fransson. I like. Jag ska försöka ta bättre bilder av den nån dag. (Såhär såg tavelväggen ut förr.)



Nu önskar jag bara att det gick lika snabbt att göra hållbara vimplar till trädgården.



7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vilket bra tema och litet häftigt med rektangulär for på vissa vimplar. Skulle vilja tjuvläsa vad det står...
Riktigt mysigt hos dig! ♥

StrandviksVillan sa...

Gillar! Så kul att printa på boksidor! Nu blev jag inspirerad :) Men precis som du skriver så brukar det också ta lååång tid för mig från idé till verkställande... fast ibland förvånar man sig själv!
Nu vill jag fixa till nåt i mitt arbetsrum... hmmmm... :)

Vimplar för trädgården gjorde jag av vaxduk! Klippte ut "romber", vek dubbelt över ett snöre och sydde bara längs de två klippta kanterna på utsidan. Borde dock haft ett grövre snöre eller band.

Fortsätt inspirera!

alegni sa...

Oj, vad jag gillar. Allt!

Christina sa...

Jättesnygga vimplar! Kul med lite annorlunda stuk på dem. ;)

Livet på Vestergård sa...

Så snygga vimplar! Ja, det är likadant för mig, det kan ta vääääldigt länge från tanke till handling när det gäller pyssel, men när man väl kommer igång är det ju väldigt kul :)
Ha en fin fredag!

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Ihania lippuja, näyttävät tosi hienoilta! Muutenkin ihanat kuvat ja tunnelma, iloista viikonloppua <3

Unknown sa...

Men så snyggt!! :D