söndag 29 december 2013

'Tis the Season for Hot Chocolate

Då glöggsäsongen avslutas börjar varm chokladsäsongen. Och varm choklad hör definitivt till det allra bästa jag vet. Min favorit är Clippers Super Cosy Drinking Chocolate (i Vasa finns den åtminstone på Ekosoppi). Helst med grädde och lite kanel ovanpå.


Sådär till vardags, då man inte borde äta/dricka så mycket socker, har jag kommit på att agavesirap fungerar bra som sötning istället för vanligt socker. Agavesirap är ca 1,4 gånger sötare än socker och har nästan hälften lägre GI. En tesked ungefär blir lagom till en kopp osötad kakao (just nu kör jag med Green&Black's fairtrade).



Hur dricker du helst din choklad?



4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj vad dt ser läckert ut!
Gott Nytt År vännen, hoppas det blir ett fint år, med viktiga och spännande händelser!

alegni sa...

Det ser himla gott ut! Fast varm choklad är något jag inte druckit på tiotals år.

Lyckoslanten sa...

Du är så bra Nina! Man blir så inspirerad av dina trevliga inlägg.
Jag borde lära mig att dricka choklad! Ska ha det som mål 2014 ✻

Susanna/Huvikumpu Living sa...

On ollut ihanaa seurata blogiasi tänä vuonna, odotan innolla blogivuotta 2014 :) Hyvää Uutta Vuotta ♥