torsdag 16 maj 2013

Fröken Fräken?

Det är mer regel än undantag att Lilla söta fröken Fräken börjar spela mellan öronen på mig då jag ser de här bruna spröten i en dikeskant. Fast jag tycker att fräken är mycket mer manlig än flickaktig i sin karaktär. Åkerfräken, den till vänster, en enkel karl med smuts under naglarna. Och hans kusin, skogsfräken - eller är det ängsfräken, som är lite fin i kanten. Men fina är de båda två i sin anspråkslöshet.

Eller vad tycker ni?


Sen kan man ju fundera på vilka krämpor fänkolsvatten är bra för?



PS: Jag fick en utmärkelse av Susanna med bloggen Huvikumpu Living. Jag tackar och tar emot och nöjer mig med att tipsa om Susannas glada och harmoniska blogg. I like!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Vilken fin beskrivning av fräken. Håller med dej om att växter är manliga och kvinnliga. Försöker alltid tillföra mera manliga växter till min trädgår. Jag är ingen kvinnlig kvinna mera unisex och vill inte ha en prinsesstårtaträdgård. Blev jag för virrig nu?
Ha det gott.

Kort Sagt sa...

Fänkol lär väl va bra för magen. Mot gaser :)