söndag 29 juli 2012

A roadtrip

Inläggen duggar inte särskilt tätt här inne. Det finns inlägg i mitt huvud, men de tar inte steget vidare till er. Men ni tittar kanske inte in så ofta nu mitt i högsommaren heller?

Det måste vara sommarens varmaste helg nu. Därför kändes beslutet att åka ut på en roadtrip igår rätt bra. Vi tog hundar och fika med oss och körde upp för den österbottniska kusten och sen ner på gränsen mellan finskt och finlandssvenskt. Oravaisfjärden, Storsand, Monäs, Juthbacka, Fäboda, strandvägen upp till Karleby, Lostenen i Purmo och Kyro älv. En riktigt skön och lagom lat dag. Så lat att jag inte en enda gång tog ut kameran ur sin väska. Istället blev det bilder med min låtsas-Lomo, telefonen alltså.


Här ovan ser ni en sällsynt bild på mig :) På vägen hem började ett åskväder torna upp sig, och om ni ser noga på den högra av himmelsbilderna nedan så ser ni att molnen bildade en cirkel runt solen. Imponerande.


Home sweet home... Nu vill jag mer än någonsin tidigare i sommar ha några extra lediga dagar... Men ännu håller jag på med min sommarpraktik på trädgårdsmästarskolan. En av fem veckor kvar, sen återvänder jag till jobbet.


8 kommentarer:

Kamomilla sa...

Roligt med roadtrips!! Inte hinner man blogga och inte hinner man läsa så mycket heller.

Kamomilla sa...

..och jag klickade iväg lite hastigt.. skulle bara säga att det där med instagram är såå kul men såå beroende framkallande :)

Sabina sa...

En ordentlig roadtrip i sommarvärmen, härligt! Ni hann ju se massor, tom Karleby här uppe i norr :)
Idag har vi haft värsta värmen här, men som tur är har det blåst rejält så det har svalkat skönt!
Kram Sabina

Drömgården sa...

ser ut som en trevlig roadtrip! :)

StrandviksVillan sa...

Vilken trevlig dag det måste varit!
Dom där samma platserna som jag hade tänkt mig att vi kunde besöka. Får se om det blir nån trip i helgen för oss...

Fina bilder, oavsett kamera!
Hoppas vi ses snart igen!

Lyckoslanten sa...

Det låter som en innehållsrik och intressant roadtrip! Jag har besökt lostenen med pappa när jag var yngre.
Vilka fina bilder du tar med din låtsas-Lomo! ♥

Livet på Vestergård sa...

Vilket fint collage av er roadtrip! Finns mycket vackert att se ditåt. Storsand besökte vi i lördags.
Kram Kicki

Anonym sa...

Ser verkligen ut som en underbar trip!
Hoppas ni har det super bra!
/Anki