onsdag 25 januari 2012

Nytt

Hej ni! Märker ni något nytt här på bloggen? Jag har suttit hela kvällen och gjort en ny layout *pust* Bland annat har jag gjort en flik med lite information om mig själv, och så har jag fixat en knapp så man snabbt kan översätta bloggen till engelska. Det fungerar helt okej. Jag ville göra samma sak för översättning till finska, men det fungerade inget vidare: "Riktigt trött är jag ikväll efter en massa fixande och funderande. I ett försök att muntra upp mig själv slänger in ett kollage jag gjorde förra veckan." blev "Oikeasti, olen väsynyt illalla jälkeen paljon vahvistamisesta ja ajattelua. Yrittäessään piristää itseäni oksentamaan kollaasin tein viime viikolla." som jag i min tur skulle översätta till "På riktigt, jag är trött på kvällen efter mycket förstärkande och funderande. Då han försökte pigga upp mig själv till att spy upp ett kollage gjorde jag förra veckan". Men jag är ju ingen språkexpert... ;)


Jag tror jag är ganska nöjd med det nya utseendet, men jag får nog lov att sova på saken ännu. Kan ni förresten meddela mig ifall ni märker att något inte fungerar, tack!


Godsakerna på bilden är tiramisumandlar från Almond Tree. Mums!


12 kommentarer:

Anonym sa...

Den blev riktigt riktigt fin!!!! Och för mig fungerar nog allt!
Jag har suttit och funderat att göra en till två flik själv på min blogg men jah...vet ännu inte!
Ha det bra!
/Anki

Livet på Vestergård sa...

Ser riktigt snyggt ut det här!
Ja tänk så innehållet i texten kan förändras vid översättning ;0)
Kram Kicki

Louise sa...

Snyggt och redigt!! Fräscht...skulle också vilja men kunskap finns inte...;)

Sandra, i sagarden sa...

En translateknapp borde jag skaffa mig också, men det har liksom inte riktigt varit "bara så där" ;)

Moster och jag sa...

Din nya layout är riktigt fin. Så du kan nog sova lugnt!
Tiden går fort när man börjar jobba med datorn..
Ha de bra! kram Maj-Gun!

Kamomilla sa...

Riktigt snyggt , om du frågar mig! I like!

Välkommen Hem! sa...

Vilken superfin blogg! Hittade hit nyss- blir definitivt fler besök framöver!
Hälsn, Judita

Anna-Lena sa...

Ha, ha vilken knasig översättning! Bloggen ser finfin ut! Tiramisumandlar - ååh, det låter bara för gott för en som älskar tiramisu över allt annat! Var kan man köpa dem?

Drömgården sa...

Det första jag sa när ja öppna din blogg var" Nina ha gjort om sin blogg". å så skrollar ja ner å läser sen ;) Fint blev de.

alegni sa...

jag skrev en kommentar här i går, men den tycks ha förkommit. hur som helst var den full av lovord över din nya design. allra mest gillar jag det du skrivit under fliken "om mig"!

Anonym sa...

Fint med flikarna upptill o sidan ser jättefin ut. Översättningen gav mig ett oförhindrat fnitter på jobbet o alla undra vad jag fick för fel:-D
-pudervippa-

StrandviksVillan sa...

HAhahahaha! Näe, hoppas du inte behövde spy upp collaget!!!
Riktigt stilig är bloggen nu - aj lajk!
Så konstnärliga foton igen, du kan det där du.

Ha det så bra! Alltför länge sen vi träffats, känns det som...
kram!