torsdag 24 november 2011

Something old something new, something borrowed something... green

Hej på dig! Nu har jag äntligen fixat bilder på vårt gästrum. Här finns egentligen material för flera inlägg, men vi kör allt på en gång. Håll i dig!


Tapeten kommer från Decor Maison, kollektionen Spirit of Adventure. Jag har klätt in hyllan i tapet också för att den ska passa bättre in i rummet. Jag använde dubbelhäftande tejp för enkelhetens skull (fast det tog nog ändå flera timmar att fixa!).

Tv-bordet byggt av lättbetong är ett experiment. Jag är inte helt 100, men jag tror jag gillar det...

Den vitmålade jordgloben har jag hittat på Wasa Teaters loppis för tre slantar. Den har varit med i en pjäs, men jag minns ju inte vilken... Jag gillar den som den är, men naturligtvis har jag utvecklingsplaner för den också. Vi får se vad som händer :)

Tavlan med blommorna räddade jag faktiskt från en kärra som var på väg till återvinningsstationen. Jag räddade den för att jag inte ville att ett så fint hantverk skulle slängas bort, men nu tycker jag att den har en självklar plats i det här rummet.

Det är förresten någonting som inte stämmer på de här bilderna. Hittar du vad det är? Om du vill kan du skicka svaret till mig per e-post (liljascorner[snabelaa]gmail.com) så lottar jag ut ett överraskningspris bland de rätta svaren. Ska vi säga senast måndag 28.11 kl. 21.00?


Ja-a, jag blev riktigt nöjd med vårt gästrum. Extra nöjd är jag med det svartvita och de två accentfärgerna: grönt och gult. Jag gillar också varje sak som finns här: hantverk, gåvor och loppisfynd. En skön krock mellan gammalt och nytt.

Nappinenä ja suklaasilmät <3


Det var allt för idag!

Ja, djuren förresten. De är hos kosmetologen nu, så ni får vänta på resultatet ännu :)

8 kommentarer:

alegni sa...

fint, så fint, och så personligt och härligt! ten points och en papukaijamerkki on top of that!

Lyckoslanten sa...

Fin tapet och personlig inredning! Du får vara nöjd med gästrummet och jag skickar absolut en mail. Det sved i lärarinnans öga! ;o)
Dessutom vann du en tavla hos mig! Den kan du få om vi träffas om en vecka eller så! ♥

Fru B sa...

Grattis till vinsten hos Lyckoslanten! Titta gärna in till mig och var med i min utlottning av bl a ett par hemmastickade rosa raggsockar!

Anonym sa...

Oj vilket underbart gästrum. Älskar kistan och tvbordet! Jag skulle gärna komma och övernatta där hos dig! Kram / Anki

StrandviksVillan sa...

Ja, du vet ju redan att jag gillar't!

Ser nog vad som är lite galet där ;)

Ha det bra! kram!

Anonym sa...

Jag gillar också rummet med sina små detaljer!

-pudervippa-

Galleri MochB sa...

Nice :O) Härlig taper med fåglarna. Vi har inget utrymme för gäster. De får så lov att sova på soffan om de kommer... Skulle säkert trivas mycket bättre hos er ;O)

Ha en skön lillajul! Kram Mia

Anonym sa...

Hejsan!
Sonen som går i förskolan säger att det är felräknat!!
Trevlig lilla jul!