söndag 15 augusti 2010

Sommarens loppisfynd

För många andra bloggare skulle dagens rubrik förmodligen innebära ett lååångt inlägg, men i mitt fall blir det alldeles lagom. :)


Flaskan och plåsterasken hittade jag på en bakluckeloppis i grannbyn. Jag blir mer och mer förtjust i gamla flaskor, speciellt om de som denna har lite ojämt och bubbligt glas. Och "bubblan" på följande loppisfynd kunde jag bara inte motstå! Marmeladburken från Halva är precis lika söt som innehållet en gång varit!


Det ser ut att bli en riktigt varm dag idag också! Jag blir tvungen att jobba lite, men innan dess ska jag ta en lång skogspromenad med hundarna. Passa på att njuta av de vackra sensommardagarna ni också!

Jag är glad att just DU kikade in här hos mig!
Kram/Nina

11 kommentarer:

Sanna sa...

Ja fåtöljen är från Ikea. Vi har haft den redan i ca 5 år och trots tvättbart överdrag så borde vi köpa helt nya överdrag här i något skede då den inte blir helt ren mer.

Vilka fina loppisfynd du gjort! Jag har inte varit så mycket på loppis denna sommar, men några små fynd har nog även jag gjort.

Ha en bra ny vecka du med!
Kram

StrandviksVillan sa...

Vilken trevlig marmeladburk!
Jag har ju glömt att fota mina loppisfynd... inte för att de är särskilt många :P
Skulle så gärna velat åka på Juthbacka i år också, men jobbar då :(
Ha en skön promenix!

klipposfia sa...

Faktiskt har inte jag heller någon lång rad med loppisfynd i år....men har heller inte sökt mig till så många, ibland behöver man bara inte så mycket:) lika bra att spara det tills det säger klick.....men fina flaskor och burkar "behöver" man alltid;)

Kamomilla sa...

Fina små fynd! :)

Nette Cecilia sa...

Härligt med gamla flaskor,Ha det bra ,Nette

Miolina sa...

Kul att kolla in din blogg, vad fint ni har hemma mycket inspirerande=)

Galleri MochB sa...

Kort eller långt inlägg spelar ingen roll ;O) Hur som helst jättefina loppisfynd!

Lyckoslanten sa...

Nu kikar jag snabbt in hos dig och konstaterar att jag borde gå kurs i att hitta fina loppisfynd!
Märkligt att hållas inomhus en sådan vacker dag som denna, men that's reality!
Hoppas ditt jobb ger dig fria kvällar! ♥

Moster och jag sa...

Jag gillar den blå flaskan du fyndat på loppis. Ännu har inte jag varit på nån bakluckeloppis, blir säkert inom en snar framtid (hoppas jag).

Tre rum sa...

Den var verkligen söt. Fint med gamla etiketter kvar! /Tant Grön

Therese sa...

Den lilla plåtasken är helt underbar! Förstår att du är nöjd.