tisdag 13 oktober 2009

Här sover vi!

I lördags var det soligt och härligt här, och vad passar bättre att göra då än att städa och fotografera inne?! Vi har morgonsol i vårt sovrum och då solen lyser in genom fönstret skimrar fondväggen så vackert. Välkomna in!




På väggen hänger klockan som jag shabbade för ett tag sen (klockan är inte tio i sex, jag tog ganska snabbt bort batteriet eftersom klockan tickar så högt! Visst kan man väl ha en klocka bara för utseendets skull?) I den svarta stolen har Lilja sin sovplats. Snövit har sin bädd på golvet.





Smyckesförvaringen har bytts ut sedan jag visade detaljbilderna för ett par veckor sen. Krokarna är från Madam Stoltz och har plats för många smycken. Jag gillar att ha överblick över smyckena. Ett tag hade jag de flesta av mina smycken i askar och påsar, vilket ledde till att jag bara använde samma smycken hela tiden.
Den svarta byrån med glasskiva på är Malm från Ikea.



Tack för hälsningarna jag får! De är alltid roliga att läsa och en av de roligaste sakerna med bloggandet. Igår morse smög sig besöksräknaren över 10 000. Fast bloggen är ett år gammal startade jag besöksräknaren först i årsskiftet. Gång på gång, speciellt då jag skrivit ett inlägg som jag är mindre nöjd med, förundrar jag mig över att så många besöker min blogg! Så nu har jag bestämt mig för att bara skriva bra inlägg, d.v.s. inlägg som jag själv är nöjd med och som jag tror kan underhålla någon annan. Får se hur det går...

10 kommentarer:

alegni sa...

men snälla nina, i alla inlägg finns det något som intresserar någon läsare (och det mesta intresserar mig), så fortsätt du som hittills!
vilken härlig känsla i ert fina sovrum!

alegni sa...

jo förresten, du undrade vad vi tycker om nya kameran. jag har inte riktigt hunnit bekanta mig med den än, men so far, so good :)

Sanna sa...

Vilket fint sovrum ni har!Vi har samma lampa i sovrummet som ni. Jag tycker du ska fortsätta som hittills. :)
Kram Sanna

StrandviksVillan sa...

Nämen... jag vet inte vilka inlägg du kan vara missnöjd med?
(Men visst är jag missnöjd med en del egna :P) Jag kollade nämligen precis bakåt en bit - du har tydligen inga etiketter! - då jag letade efter ett speciellt inlägg.

Så fin hängare du har till smyckena och fiffigt att fästa den på spegeln! Jag tycker det är så snyggt med alla mörka detaljer i sovrummet.

Odin sa...

Vilket vackert sovrum! Visst kan man ha en klocka på väggen bara för att den är vacker. Det där med smycken är nog sant.Jag borde oxå ha mina mer synligt så kanske jag skulle variera lite mera.
Men jag har ingen riktig bra platts för att hänga upp dem.

Ha det gott!

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad roligt att få se hur ert sovrum ser ut! Tapeten är verkligen läcker! Så många fina detaljer du har. Var har du förresten hittat krokarna som kläderna hänger på? Har nämligen en likadan med 3 krokar, men skulle gärna ha dessa med bara en krok också!
Klart man kan ha en klocka bara för utseendets skull. Klockan vi har i vardagsrummet har lagt av, så nu står den i väntan på att urverket ska bytas ut någon vacker dag... Så tills vidare får den bara agera prydnad. Har också haft en klocka som tickade så högt att det inte gick att ha den på. Tickandet kan ju driva en till vansinne nästan om det är för högt! ;)
Det är svårt att tro att det finns inlägg du inte är nöjd med... Alla dina inlägg är intressanta tycker jag, så fortsätt i samma anda! :)

Livet som det är sa...

Åååh, vad fint ni har det i ert sovrum! Där skulle nog jag sova sött :)

Å, just det...alla dina inlägg är bra...så det så!

Krukmakeri hemjord sa...

Jag är klockoman..Har mängder i butiken den största är 80cm i diameter..Köper klockor på auktioner men har dom inte igång då många dångar en gång i halvtimmen..helt vansinnigt!
Jättefin fond du har i sovis..
ha de
annbritt

Vem är jag.. sa...

Hej Nina!

Hoppas att allt e bra! ja man behöver en paus lite då och då det kan lätt bli för mycket iblan!

Vilket fint sovrum ni har och bilderna gör att det ser ännu mer inbjudande!

Kram lisa

mille sa...

Hej härliga människa!
Underbara bilder må jag säga :)

Jag vill också ha en besöksräknare, har ju blogspot.com men vet ju inte hur man gör??
Teknikens under är inget för mig :(