söndag 7 juni 2009

Lilja & Snövit i skogen

Hejsan! Huuadå vad det är kallt ute! Det här kan väl inte kallas sommar?

Vi hade en riktigt lat, skön lördag igår (jag och hundarna i alla fall, duktiga maken både jobbade och röjde på gården...). På eftermiddagen hade jag tänkt gå på promenad med hundarna längs en skogsväg, men Snövit måste ha glömt öronen hemma för hon hörde i n g e n t i n g då jag försökte locka henne med mig. Det fanns ju så mycket intressant i vägkanten att nosa och tugga på! Så vi gick en bit in i skogen istället och hittade en stor sten att sola på (och tugga på kottar..). Vilken tur att matte hade med kameran :)




Som det syns på bilderna har Snövit och Lilja blivit lite bättre kompisar nu. Ännu leker dom inte tillsammans, men Snövit följer efter Lilja och Lilja låter henne göra det. Framsteg! Det är så intressant att se på dem och föja med utvecklingen.


Idag borde jag kanske göra någon nytta. Jag tror jag lägger mig på soffan en stund och funderar på vad jag ska ta itu med...

PS: Angående min dator så får jag nog skylla mig själv för kiss-incidenten. Jag brukar nämligen förvara den på golvet bredvid soffan, vilket väl inte är bästa tänkbara stället då man har en valp i huset ;) Den verkar nog vara helt död, men det löser sig!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra med latisdagar alltid mellanåt. En orsak är, det att om man går omkring o yrar på med det mesta och har brottomt så hinner inte själen med och man blir stressad. Därför behövs det dagar då man bara är och låter själen hinna med och smälta allt som har blivit gjort innan och då mår man mycket bättre;-)

Och härliga bilder av hundarna !! och av blomman !
-Pudervippa-

Unknown sa...

Oj vilket strålande väder ni hade igår. Hos oss var det mulet och regnigt. Idag kikar solen fram men än är det rätt så kyligt. Vi får hålla tummarna för att sommaren nu är på antågande!

Kramis,

StrandviksVillan sa...

Den översta bilden måste du ju förstora och rama in!!

Visst ska man ha latdagar ibland, särskilt utan att efteråt ha dåligt samvete, annars är det ju liksom ingen vits :)

Igår var vi ute massor, från 14-tiden tills 21.30. Lite kallt men inte om man jobbar och plockar sten och sånt, då får man nog upp värmen ;)

Ha en riktig myspys-söndag!

Sanna sa...

Vilka sötnosar!!Jag tror nog dom kommer tt bli jätte bra vänner med tiden. Så härligt att hundarna har sällskap av varandra.
Jag längtar också efter att det ska bli varmare..
Kram,Sanna

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att de små fyrfota vännerna ofta kan drabbas av plötslig hörselförlust... Vår vovve är bra på att bli helt uppslukad av intressanta dofter..

Ja tack, sommaren tillbaka nu!!

Jag trodde inte heller att jag gillade spets, men plötsligt har det skett en helomvändning!!

Galleri MochB sa...

Hon ser för rolig ut er lilla snövit :O)

Sabina sa...

Vilka söta raringar... som kanske inte alltid är så rara som kissar på din dator:(
Men fina bilder har du tagit på dom!
Ha en skön vecka!
Kram s.

alegni sa...

oj jisses, så härliga bilder på era småttingar!
ja, du får nog skylla dig själv om du förvarar din dator på govet ;)

Livet som det är sa...

Vilka härliga bilder på Lilja å Snövit :) De kommer nog säkert att bli väldigt goda vänner så småningom men allt har ju sin tid.

Man behöver inte göra "ngn nytta" varje dag utan ibland får man åxå bara vara :)

Kram

Krukmakeri hemjord sa...

Jag har aldrig sett en valp av denna ras..helt bedårande*L*
Jag hoppas att någon gång få äga en nakenhund tillsammans med en spynx!

annbritt

Anonym sa...

Woww vilken fin blogg. Dina nakenhundar är fantastiska. Själv hämtar jag min Sphynxkatt i morgon, också en naken sak! Hit kommer jag gärna tillbaks.

Agneta från Österlen

Daniel sa...

Oj va gollo hunda ni har.. e sjölv hundägare till ett par borderterrier.. å jag e e från österbotten! :)
Nu satt jag de på bloglovin!

Anonym sa...

Roni fick syn på bilden av snövit och sa: "ett leijon", ganska passande, ett litet gulligt leijon.