söndag 4 januari 2009

Snö, is och vintersol

Vilka härliga vinterdagar vi har haft! Kameran fick följa med på dagens morgonpromenad.

Jag har haft ljus i min stora glasburk. Burken har blivit alldeles sotig inuti, och då jag tog in den för att tvätta ur den igår var den täckt med underbart vackra iskristaller.


Imorgon börjar jag jobba igen efter julledigheten. Vilken tur att det är ledigt på tisdag igen, annars skulle det nog vara hårt med motivationen... Nu ska jag hålla Lilja sällskap en stund medan jag lyssnar på filmen Elisabethtown. Jepp, lyssnar. Jag såg den nämligen på DVD i torsdags, så nu då den kommer på TV kan jag ju inte se på den igen. Men filmen är full med härlig musik, så jag kan ju lyssna på den medan jag gör nåt vettigt :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fryser itt Lilja na grymt nu tå e så kallt? Vilka fina bilder et har på din blogg! Fint hus också.

Anonym sa...

Härliga vinterbilder å va fina stjärnor iskristallerna bildat. Lilja sitter så vackert i snön.
God fortsättning på det nya året!

Sanna sa...

Verkligen fina vinterbilder du tagit!Vad Lilja ser söt ut!

Galleri MochB sa...

Så mysigt med de virkade blommorna. Passade ju perfekt på mössan! Och visst har det varit otroligt fina dagar nu. Härligt med den finländska vintern ibland...:O) Och tack för tipset på filmen! Vi tittade Abba the movie andra gången igår, och även sing along versionen...;O)