lördag 15 november 2008

Nya tag

Hej på er!

Vilken härlig dag det är idag. Jag är hemma, huset är städat och jag har inga akuta måsten. De senaste veckorna har jag varit på flera arbetsresor och stunderna hemma har gått ut på städning och undanröjning av flyttlådor. Men nu är flyttlådorna undangömda och jag kan koncentrera mej på att göra det lite mysigt i vårt nya hem. Dessutom kommer Lilja hem idag! Hon har varit på grönbete hos sin hundfamilj medan matte varit bortrest.


Både maken och mamma påpekade redan för ett par månader sen att det är dumt att bloggen heter Lilja's Corner då jag inte skrivit nåt om Lilja ännu. Jag veet, men ett av problemen är att Lilja sällan sitter stilla tillräckligt länge för att jag ska få en bra bild av henne... Men snart ska hon få presentera sig. Tills vidare får ni nöja er med en valp-bild här uppe. Jag testade göra en rubrikbild, som ni ser, men den blev inte helt bra. Ska testa vidare...


Jag har inte hunnit ta några bra bilder av hemmet ännu så jag bjuder på lite glimtar från Höga Kusten. Förra veckan flög jag nämligen över viken till Örnsköldvik på projekt-kick off. Vi spenderade en hel dag på ön Trysunda. Vi for ut från Öviks hamn i den bländande förmiddagssolen på spegelblankt vatten. Mitt jobb har sina positiva sidor ;)

Jag är ganska förtjust i småkryp... Den här lilla rackaren hamnade nästan under min tumme då jag skulle ta stöd av en sten i skogen.

Då vi flög hem igen lyste skymningssolen så vackert på molnen.


Dagens projekt är att sy gardiner och att måla några lister. Bäst att sätta igång! Återkommer med bilder!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Va roligt att ni börjar få lite undanröjt. Jättefina bilder från din resa. Det är ju så bra att då kan också vi få lite naturupplevelse och se hur det var. Fast spindlar är jag då inte så förtjust i...

Trevlig helg!

StrandviksVillan sa...

Hej och så kul att du är tillbaka på bloggen! Jag tycker din nya header är riktigt fin! Men jag förstår det är svårt att få ett "porträtt" av Lilja ;) Jag har redan för nån vecka sen fixat en julheader, men sparar den lite ännu.
Ha en skön söndag! Vi ska åka till G o L och hälsa på, allt för länge sen sist.

Galleri MochB sa...

Otroligt att du redan har flyttlådorna uppackade. Vi har skrubben full ännu med lådor...;O) Härliga bilder!