måndag 20 oktober 2008

Mjukisar på rad

För ett par år sen köpte jag två tavellister från ikea. De skulle betsas, men jag ville genast hänga dem på plats för att se hur det skulle se ut. Där hänger dom ännu, obetsade...

Pyntet på listen varierar med årstid och humör. Den senaste tiden har mina kramdjur fått sitta där på parad. Trycket i mitten är en "original story sketch" från Dumbo, 1941 (tänk vad gammal film!).



Då jag var liten var det väldigt viktigt att alla kramdjur hade namn. Jag blev lite vemodig nu då jag kom på att endast två av dessa har namn (förutom Puh och Nasse då). Det är den vita hunden Greger och den svarta gorillan Grilla. Grilla och Greger har varit med på mycket roligt under åren då de satt i makens bil. För lääänge sedan. De har t.o.m. kardborreband i rumpan för att hållas på plats på hatthyllan bak i bilen :)

Nu kommer hela gänget troligen att hamna i en korg och tas fram då yngre gäster kommer på besök. Dumbo-trycket och tavellisterna har jag också sett ut platser åt i nya huset. Nu är det 11 dagar tills vi flyttar!

6 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Mysigt med minnen! Passar ju bra där på rad... Spännande tider för er nu innan flytten!

Fröken Fräken sa...

Ja, kanske listerna får färg när det bär av till ett nytt hus. Känner igen mig, man är ivrig och vill få upp saker fort!
Vad bra, då kan du bli fostermamma till kudden hos Strandviksvillan och se till att den har det bra där - vilket jag dock tror att den kommer att få!

StrandviksVillan sa...

Så sött! Själv har jag endast en svartvit nalle kvar från barndomen, och senare har det inte just blivit några nallar för mig, bara till barnen. Åååh, du skulle visat en närmare bild av tavlan...

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att du gillar julbloggen, jag hoppas att du ska finna lite inspiration framöver.
Kram Lotta

Living by Milla sa...

Tack för titten och för dina goa ord, blev så glad för dem.;) Vilka söta mjukisar.

kram!

Livet som det är sa...

Neemen..vad kul att se att du åxå har en blogg :) Börjar snart kännas som att alla utom jag har en egen blogg. Nå, kanske jag en vacker dag åxå får för mej att jag har nåt intressant att blogga om ;)

Jätte trevligt å läsa om hur det går med ert husprojekt. Inte många dagar kvar nu då..lite pirrigt säkert men ja antar att det no bara känns underbart att äntligen få flytta in i det efterlängtade huset :)

Ha de bra å många kramar från baggin